  • Data: 2005-06-19 13:43:01
    Temat: UoD, przeniesienie praw, VAT - Ostateczne Starcie!
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Nie bede pytal o interpretacje tylko o praktyke(chodzi mi o UoD z
    przeniesieniem praw autorskich - programy komputerowe na zamowienie dla firm -
    do dalszej sprzedazy przez te firmy):
    1) Jak w swietle noweli od 1.06 US to interpretuje - czy to jest usluga tworcy
    zwolniona z VAT?
    2) Jak w praktyce bojow z US wyglada limit zwolnienia podmiotowego przy
    rozpoczynaniu dzialalnosci? Co liczy sie jako kres sprzedazy:
    a) od momentu podpisana umowy do konca roku
    b) od momentu podpisana umowy do jej zakonczenia/odbioru dziela
    c) limit jest kroczacy od podpisania umowy co dziennie zwieksza sie o
    stawke dzienna
    d) okres sprzedazy to tylko dni platnosci
    e) inne

    Moje umowy podpadaja zapewne pod VAT - chociaz po noweli to juz sam nie wiem,
    do tej pory nic nie placilem, prowadze ewidencje ale wg podpunktow (c) i (d) w
    zeszlym roku stalem sie VATowcem. Planuje jescze jedno zlecenie bez VATu
    pociagnac a potem chyba wiazace zapytanie - ide na zywiol bo kontrola za 5 lat
    moze byc troche problematyczna;)

    pozdrawiam
    Grzesiek Ciastko:)