    From: "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa z bezNIPowcem
    Date: Thu, 6 Jun 2002 15:37:57 +0200

    Prowadzę DG i chcę zawrzeć umowę o dzieło ze studentem. Niestety, nie zna on swojego
    NIPu.

    Do czego właściwie taki NIP jest konieczny? O ile wiem, to w następnym miesiącu
    wysyłam do skarbówki PIT-4, w którym nie podaję komu płaciłem wynagrodzenie, a
    jedynie zborcze zestawienie. Dopiero marcu przyszłego roku musze wysłać chyba
    PIT-8B, po jednym na każdego zatrudnionego. Czy taki PIT bez NIPu jest ważny?

    Druga kwestia: nie muszę płacić od studenta ZUSu, ale czy muszę mimo wszystko jakoś
    zgłosić do ZUS jego zatrudnienie? Jakie dokumenty mogą być wymagane dla udowodnienia
    'studenckości'? Czy wystarczy np. ksero legitymacji?

    Dziękuję z góry.

    Jędruś