  • 11. Data: 2008-07-16 17:45:11
    Temat: Re: Umowa sprzedazy i podatek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mrqs pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To rozumiem. Sek w tym, ze to nie jest wierzytelnosc, bo po pierwsze primo
    > ja tego nie mam (mam tylko nadzieje na wygrany proces) a po drugie primo
    > wartosc tych roszczen jest kompletnie nieokreslona. Okreslona jest natomiast

    1. Wierzytelność istnieje choćby jeszcze nie była wygrana sprawa sądowa

    2. Co to znaczy, że jest nieokreślona? To, że nie wiadomo jak się do
    tego przychyli sąd, nie oznacza, że wierzyciel nie może określić
    rozmiaru tej wierzytelności. Można podać wiele przykładów
    wierzytelności, co do których jest 100% prawdopodobieństwo, że są nie do
    wygrania przed sądem, ale jako prawa majątkowe istnieją i mają swoją
    wartość (często o wiele mniejszą niż wartość nominalna) - np.
    wierzytelności przedawnione itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-07-16 17:47:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mrqs pisze:

    > To tez nie bedzie zachowane - sprzedaje swoje roszczenia i wypadam z gry.
    > Cale ryzyko jaki bedzie wyrok sadu ponosi kupiec.

    Czyli dochodzi do sprzedaży wierzytelności, kupujący ma zapłacić
    podatek. To, że wierzytelność jest bliżej nieokreślona, to jedynie
    zmartwienie kupującego. Za kilka lat, jak wygra proces, US przyjdzie po
    swoje i na nic się zdadzą tłumaczenia, że kupujący nie wiedział czy
    wygra w sądzie :)

  • 13. Data: 2008-07-16 18:04:11
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

> [...]
    > kupującego. Za kilka lat, jak wygra proces, US przyjdzie po swoje i na nic
    > się zdadzą tłumaczenia, że kupujący nie wiedział czy wygra w sądzie :)

    Hmm czyli mowiac po ludzku :) ja inkasuje 100tys.zl i *nic* nie place
    (pomijam koszty notariusza)?
    Chyba to zbyt piekne, ale chcialbym, zeby bylo prawdziwe. :-)

    Mrqs

  • 14. Data: 2008-07-16 18:16:38
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    > 1. Wierzytelność istnieje choćby jeszcze nie była wygrana sprawa sądowa

    Hmm... majatek jest znacjonalizowany, zarzadza nim kilka podmiotow (czesc
    ma burmistrz, czesc ma wojewodztwo, czesc ma spolka skarbu panstwa i jeszcze
    kilka innych, drobniejszych podmiotow). Na razie usiluje wywalczyc cofniecie
    lub uniewaznienie decyzji nacjonalizacyjnej. Wiec nie wiem, czy na pewno
    wierzytelnosc istnieje :)

    > 2. Co to znaczy, że jest nieokreślona?

    To, ze majatek jest dosyc duzy i mozna rzucic dowolna cyfre, oczywiscie sa
    nowe inwestycje, zmiany, nowy podzial dzialek itd. Za cholere nie wiadomo co
    sad odda w naturze a co bedzie nie do zwrotu, tylko do kolejnych procesow o
    odszkodowania itd. Bo liczyc wartosc ksiegowa to ho, ho... chcialbym 10%
    tego :). Wiem jaka byla wartosc majatku w '39r :) w USD.

> [...]
    > ale jako prawa majątkowe istnieją i mają swoją wartość (często o wiele
    > mniejszą niż wartość nominalna) - np. wierzytelności przedawnione itp.

    No to jest wlasnie ryzyko kupujacego. Nie dosc, ze nie wiadomo co i jak
    bedzie zwracane, to nie skonczy sie na jednym procesie. To sprawa na wiele
    lat a mnie nie chce sie czekac, bo zycia nie mam juz zbyt duzo przed soba
    :-/

    Mrqs

  • 15. Data: 2008-07-16 19:13:44
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    > Jeśli chodzi o PCC - podatek od czynności cywilno-prawnych - to Ty, jako
    > sprzedający go nie płacisz. Pomijam tutaj inne podatki, niech się
    > mądrzejsi w prawie wypowiedzą ;)

    ok, dzieki. Wlasnie chodzi mi o te inne podatki. Niestety jakos madrzejsi
    omijaja ten watek. :-/

    Mrqs

  • 16. Data: 2008-07-16 19:14:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

  • 17. Data: 2008-07-16 19:19:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mrqs pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > ok, dzieki. Wlasnie chodzi mi o te inne podatki. Niestety jakos madrzejsi
    > omijaja ten watek. :-/

    Czy domagasz się (i chcesz sprzedać) prawa do czegoś na kształt
    odszkodowania?

  • 18. Data: 2008-07-16 19:47:07
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > pzdr, Gotfryd

    Dać mu piwa ... normalnie dac mu duzo piwa.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 19. Data: 2008-07-16 20:03:08
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    > Czy domagasz się (i chcesz sprzedać) prawa do czegoś na kształt
    > odszkodowania?

    Nie. W sadzie jest decyzja wlasciwego ministra o zwrocie majatku. Oczywiscie
    strony przeciwne zaskarzyly decyzje ministra i wyrok WSA. Teraz czekam na
    rozstrzygniecie w NSA. Z tego co wiem, sad moze czesciowo (lub w calosci)
    decyzje nacjonalizacyjna cofnac - wtedy bede mial prawo do odszkodowania
    (nastepne sprawy sadowe) w czesci "cofnietej", albo moze decyzje
    uniewaznic - wtedy powinien nastapic zwrot w naturze. Oczywiscie jest
    jeszcze mozliwosc, ze sad uniewazni decyzje ministra i zostane bez niczego.
    Na razie nie jestem wlascicielem czegokolwiek, nic nie mam. Mam tylko sprawe
    w sadzie i szanse na odzyskanie w tej czy innej formie majatku. I facet chce
    ode mnie kupic te szanse :).
    Chodzi mi caly czas o to, czy bede musial odprowadzic podatek od zaplaconej
    mi kwoty i jesli tak to jaki %.

    Mrqs

  • 20. Data: 2008-07-16 20:04:58
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <k...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Dać mu piwa ... normalnie dac mu duzo piwa.

    Chetnie, caly worek :)

    Mrqs