eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa o pracę - > DG › Umowa o pracę - > DG
  • Data: 2006-10-26 09:16:48
    Temat: Umowa o pracę - > DG
    Od: PsychoOne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Wiem, że to popularny temat :) Proszę tylko bardziej doświadczonych
    weryfikację tego, co sobie wyliczyłem:

    Rozważam przejście od 01.01.2007 z umowy o pracę na własną DG (na rzecz
    byłego pracodawcy). Wystawiałbym fakturę o wysokości wszystkich obecnych
    kosztów pracodawcy (moja pensja brutto + ZUS pracodawcy) + VAT.

    Moje przykładowe wyliczenia dla pensji 3500 netto (wg stawek na rok 2006):

    1. Umowa o pracę
    brutto/m-c - 5284,64 zł
    brutto/rok - 63415,68 zł
    ZUS+NFZ+zaliczka na podatek - 22798,68 zł
    Ostatecznie zostaje mi 40617 zł

    2. własna DG
    Brutto/m-c (były koszt pracodawcy) - 6380,66 zł
    Brutto/rok - 76567,92
    Roczny ZUS, który muszę zapłacić - około 9 000 zł
    Roczne odliczenie ZUS od dochodu - 6515,69
    Podatek (II próg) - 16413
    Roczne odliczenie ub. zdrowotnego od podatku - 1794 zł

    Ostatecznie (brutto - ZUS - podatek) - ok. 52 900 zł

    Czyli wychodzi na to, że zostaje mi około 1000 miesięcznie nawet wtedy,
    gdy nie mam żadnych kosztów (a do DG używałbym samochodu, więc koszty by
    były).

    Moje pytania:
    1. Czy tak rzeczywiście jest, czy też może czegoś nie uwzględniłem w
    swoich obliczeniach? (wiem o sprawie płatnego urlopu, zostałoby to
    uwzględnione w umowie)
    2. Rozumiem, że moja składka na emeryturę jest minimalna. Ile na oko
    musiałbym wpłacać sobie co miesiąc na IKE, aby to zrekompensować?

    Z góry dziękuję odpowiedź (i wyrozumiałość :)

    Pozdrawiam serdecznie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1