  • 1. Data: 2004-02-25 10:51:34
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Szukałem w archiwum, ale jakoś nie bardzo rozumiem wszystkiego, proszę o
    wyjaśnienie...
    Znajomy (osoba fizyczna) umówiła się z firmą (nie swoją), że wykona dla
    firmy pewną pracę. Przyjęto formułę umowy o dzieło.
    W umowie zapisano wynagrodzenie "2.500zł+podatek" (pewnie można zrobić
    aneks uściślający).
    Jak szukaliśmy, podatek od uod wynosi 20%, stąd cała kwota brutto wynosi
    2500+20%=3000zł. A może cała kwota wynosi 3125zł (3125zł-20%=2500zł)?
    W umowie nie zostało określone, kto zapłaci podatek (kto?).
    Ile ma otrzymać ta osoba, jeśli zleceniodawca odprowadza podatek? 2500
    zł, prawda? a zleceniodawca płaci US-owi 500zł (czy tam 625 zł=20% z
    3125zł)?
    A jeśli ta osoba ma sama zapłacić podatek, to otrzyma 3000zł (3125zł?) i
    to ona odprowadzi podatek (pójdzie na pocztę i przeleje 500zł (625zł?)
    na konto swojego urzędu skarbowego)?
    Teraz ta osoba musi wypełnić PIT - który?
    Dziękuję i przepraszam, wiem, że było, ale nie rozumiemy :(
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)

  • 2. Data: 2004-02-25 22:27:09
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na konto swojego urzędu skarbowego)?
    > Teraz ta osoba musi wypełnić PIT - który?
    > Dziękuję i przepraszam, wiem, że było, ale nie rozumiemy :(

    Zamawiający dzieło musi odprowadzić zaliczkę na podatek i tu nie ma
    dyskusji.
    Także on złoży odpowiedni PIT.
    Do wypłaty brutto będzie 2976,20 zł. Chyba że koszty uzyskania będą większe
    niż 20%

    Marek

  • 3. Data: 2004-02-25 22:38:58
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-02-25 23:27 Marek napisał(a):

    >Zamawiający dzieło musi odprowadzić zaliczkę na podatek i tu nie ma
    >dyskusji.
    >Także on złoży odpowiedni PIT.

    Ok, ale twórca chyba musi się rozliczyć (wykazać) z uzyskanego dochodu?

    >Do wypłaty brutto będzie 2976,20 zł. Chyba że koszty uzyskania będą większe
    >niż 20%

    Skąd taka kwota?
    Czyli jak rozumiem, wykonawca otrzymuje 2500zł, a zamawiający odprowadza
    należny podatek?
    Dziękuję za odzew!
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)

  • 4. Data: 2004-02-25 23:29:41
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    > Ok, ale twórca chyba musi się rozliczyć (wykazać) z uzyskanego dochodu?

    Twórca dostanie PIT8B/11 od zamawiającego i rozliczy się po zakończeniu
    roku.

    > Skąd taka kwota?
    > Czyli jak rozumiem, wykonawca otrzymuje 2500zł, a zamawiający odprowadza
    > należny podatek?
    > Dziękuję za odzew!
    > - Szwejk

    (Brutto - KUP)*20%=zaliczka na podatek
    KUP = brutto*20%

    KUP może być większy niż 20% ale o tym poczytaj w ustawie.

    Marek

  • 5. Data: 2004-02-25 23:39:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Wojtek Szweicer wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Ok, ale twórca chyba musi się rozliczyć (wykazać) z uzyskanego dochodu?

    ...na koniec roku.
    Na koniec współpracy lub na koniec roku dostanie stosowny
    PIT z danymi ile dostał i ile podatku było, przepisze do
    podsumowania w swoim rocznym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)