    From: "Mario" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ulga odsetkowa - czy się opłaca..
    Date: Thu, 15 Dec 2005 23:41:24 +0100

    Co się bardziej opłaca z punktu widzenia podatnika w kontekście rozliczenia
    podatkowego za 2005 w przypadku kupna mieszkania:

    1. Zapłata środkami własnymi (oczywiście przy założeniu że się takowe
    posiada).
    2. Wzięcie kredytu [nawet jeśli posiada się środki] na część kwoty (np. 180
    tyś. zł) i odliczanie od podatku ulgi odsetkowej przy założeniu podatników
    dla 3 progów podatkowych.
    Gdzieś kiedyś usłyszałem (niestety bez szczegółów) że dla tych którzy wpadną
    w 30% i powyżej taka operacja się opłaca(?). Możecie wytłumaczyć dlaczego i
    czy to prawda ???

    Czy w 2006 również obowiązywać będzie ulga dla nowych kredytów, czy trzeba
    się śpieszyć i załatwiać kredyt jeszcze w tym roku?

    Pozdrowienia
    ~Mario

    PS. Proszę nie krzyczeć aby najpierw googlować a póxniej pytać! Ja
    sprawdzałem i jest trochę informacji opisującej tą ulgę, ale nigdzie nie
    znalazłem takich praktycznych porad, czy się to opłaca robić czy nie jeśli
    posiada się środki własne na inwestycję.