  • Data: 2011-05-25 09:27:40
    Temat: Udzielenie licencji itp. = stawka 8%
    Od: Pendrive <P...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Właśnie otrzymałem interpretacje indywidualną potwierdzającą fakt że
    przy udzieleniu licencji na oprogramowanie (stworzone w całości przez
    udzielającego licencję a więc posiadającego autorskie prawa osobiste i
    majatkowe ) w ramach prowadzonej DG może byc stosowana stawka 8%. W
    sposób oczywisty rozciąga sie to na tworzenie stron internetowych czy
    pisanie programów na zlecenie, ponieważ w załaczniku jest mowa zarówno o
    udzieleniu licencji do praw majątkowych jak i przeniesieniu praw.
    Wystarczy by byc autorem w 100%, przedmiotem byl utwór według ustawy o
    prawie autorskim i samemu udzielić /przenieść licencji do utworu.
    Interpretacja jeszcze dostepna online pewnie nie jest a i mi 5 stron A4
    nie chce sie przepisywac, jej numer to ITPP1/443-313/11/DM.
    I nie ma znaczenia fakt czy jest program dystrybuowany w wersji
    elektronicznej, na nosniku CD,DVD czy PENDRIVE poneiwaz przedmiotem
    sprzedazy jest udzielenie licencji a nie towar. Oczywiscie dystrybutor
    est w gorszej sytuacji bo on juz musi stosować stawke 23%.

    Pisze to bo zapewne wiekszosc osob wykonujacych programy na zlecenie czy
    strony www stosuje standardowa stawke a jest to czyste frajerstwo. Ja
    naszczescie 'obudzilem sie' przed najwieksza sprzedaza, wiec nie
    stracilem za wiele.

    P.