    From: J <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ubezpieczenie Społeczne, a koszty
    Date: Wed, 4 Apr 2012 13:08:49 -0700 (PDT)

    Prowadzę działalność gosp. Prowadzę KPiR. Rozliczam się na zasadach ogólnych.
    Czytałem, że składki na ubezpieczenie społeczne mogę rozliczyć w dwojaki sposób;
    "- albo poprzez zaliczenie ich bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów (wtedy
    nie podlegają one osobnemu odliczeniu od dochodu bądź przychodu w zeznaniu rocznym),
    - albo poprzez odliczenie ich od dochodu, o ile nie zostały odliczone od przychodu na
    podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym albo zaliczone do kosztów."

    Jak dobrze rozumiem...
    Przychód - Koszty - składka na Ubezp. Społ = dochód - A.

    Wg tego co wyżej wkleiłem mogę także składkę na US odliczyć od dochodu. Jednak nie
    rozumiem jaki jest sens tych dwóch opcji, skoro drugie podejście daje taką samą
    podstawę opodatkowania...
    Przychód - Koszty = dochód - składka na Ubezp. Społ - B.

    gdzie A i B są podstawą do opodatkowania

    A = B

    Gdzie tu jest sens ?