  • 11. Data: 2003-08-07 14:49:09
    Temat: Re: UKS kontra podatnik
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > rotfl
    > TAAA, KILL'EM ALL

    Nie wierzysz to Twoja sprawa - nazywa się to chyba
    "fundusz premiowy" czy jakos tak.
    Któryś pan minister jak pamiętam obiecywał nawet
    zmianę zasad jego określania w taki sposób aby
    był redukowany wskutek spraw przegranych w NSA
    ale oczywiście na obietnicach sie skończyło i teraz
    jest o tym cisza.

    Pix

  • 12. Data: 2003-08-07 16:06:02
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmianę zasad jego określania w taki sposób aby
    > był redukowany wskutek spraw przegranych w NSA
    > ale oczywiście na obietnicach sie skończyło i teraz

    a fundusz premiowy to co innego, nie żadna prowizja i jak najbardziej
    istnieje, premie pracownikom sfery budżetowej są wypłacane zdaje się co 3
    miesiące...a z tego co kiedyś czytałem i pamiętam, to na premie składają się
    pieniądze wypracowane też między innymi przez kontrolujących, z tym że idą
    one potem do wspólnego "wora" z którego skarb państwa zabiera ok 50%
    ????(nie jestem tego pewny ile, może nawet 80%) a dopiero reszta jest
    rozdzielana na pracowników US i UKS - oczywiście w zależności od pełnionej
    funkcji ( dyrektor *6, kierownik * 3) tak że "zwykły" kontrolujący raczej
    nic z tego osobiście nie ma...

  • 13. Data: 2003-08-07 17:15:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    się
    > pieniądze wypracowane też między innymi przez kontrolujących, z tym że idą

    Widzisz problem w tym, że nawet jeśli później NSA uzna
    urzędniczą decyzję za bezprawną to na wielkość funduszu
    nie ma to żadnego wpływu i urzędasy swoje kasują tak czy siak,
    a kwoty z odsetkami (często kilkuletnimi) zwraca tzw. Skarb Państwa
    czyli mówiąc po ludzku - podatnicy.
    Przy takim rozwiązaniu motywacja do trzymania się litery
    prawa jest żadna bo urzędas jest bezkarny.
    IMHO ten cały premiowy fundusz powinien być automatycznie
    pomniejszany o wielkość zwrotów, a jak zbraknie to powinni
    jeszcze dopłacać z _własnej_ kieszeni, a nie pośrednio mojej.

    Pix

  • 14. Data: 2003-08-07 17:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> [...]
    >+ > >
    >+ > > od kiedy urzędnicy dostają jakąś prowizję?
    >+ > >
    >+ > > od zawsze !
    >+ >
    >+
    >+ rotfl

    Slayer, skąd ten ROTFL ??

    Po paru efektownych "wtopach" (to było w czasie m.in. kiedy
    z powodu trudności interpretacyjnych z VATem, m.in. przy
    sprzedaży wiązanej dwu wydawnictw w jednym :) i skasowaniu
    CHIPa na jakieś skromne pół miliona - US przegrał) sprawa
    była poruszana w prasie, zdaje się że również w GP.
    Wyglądało to tak, że po stwierdzeniu rażącej nieskuteczności
    służb typu cło i skarbówka w wykrywaniu "prawdziwych problemów"
    (i zajmowaniu się drobnicą) któryś z rządów wprowadził "wysokie
    premie motywacyjne od wyników". Krótko mówiąc - prowizja
    od "ściągniętych należności Skarbu Państwa".
    Wyszło na to, że jest to wyganiania diabła szatanem - bo
    wystarczyło "ściągnąć", nawet niesłusznie; premii za CHIPa
    pewnikiem nikt nie zwracał :>, zwrot i odszkodowania poszły
    z naszych kieszeni... stąd m.in. były owe artykuły !
    Nie wiem czy system został zachowany, ale tak jak ktoś już
    pisał - nie byłoby dziwne jakby tak było nadal.

    >+ TAAA, KILL'EM ALL

    Hm... nie udało mi się znaleźć samego namiaru na artykuł,
    same tylko odpryski i wspomnienia:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=9e27254ac52e0149&rnum=26
    http://groups.google.com/groups?q=premia+group:*.pod
    atki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=
    b&selm=39641ebb%40news.vogel.pl&rnum=39
    http://groups.google.com/groups?q=premia+group:*.pod
    atki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=
    b&selm=Pine.WNT.4.50.0303270102180.-290947%40k6-2.po
    rtezjan.zabrze.pl&rnum=53
    http://groups.google.com/groups?q=premia+group:*.pod
    atki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=
    b&selm=9fuf18%24si7%241%40news.onet.pl&rnum=66

    oraz:
    http://businessman.onet.pl/1,3,8,63433,221075,forum.
    html
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_021212/p
    rawo/prawo_a_1.html
    http://www.pis.org.pl/aktualnosci/prasa/marianowska-
    01.htm
    http://www.wprost.pl/ar/?O=4084&C=57
    http://ks.sejm.gov.pl:8009/kad4/021/40211094.htm (szukać: "premię")
    http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/CEC09D6ACADC3
    9F9C1256B7200434348?OpenDocument
    (tu szukać: "Jednak pieniędzy nie zwraca pracownik urzędu", poseł Ajchler)
    ...i trochę uwag dookoła:
    http://www.nowe-panstwo.pl/np_13_2001/13_spoleczenst
    wo_kluzik.htm

    ...O ! i to poniżej cię chyba zainteresuje, chyba nie sądzisz że
    SN wydawał wyrok na podstawie "tego co słyszał od znajomych" ?
    http://www.google.pl/search?q=cache:ol-FEnoPFEUJ:www
    .trybunal.gov.pl/OTK/teksty/otkpdf/2002/K_07_02.pdf+
    premi%C4%99+skarbowych&hl=pl&ie=UTF-8&inlang=pl

    "w szczególnoœci dla pracowników, którzy przyczynili się bezpoœrednio do
    uzyskania dodatkowych wpływów", jakby ktoś nie zauważył wśród
    kilku stron uzasadnienia ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-08-07 18:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, pix wrote:
    [...Slayer...]
    >+ > a fundusz premiowy to co innego, [...]

    Przyznam że "technologia pośrednia" jest, jak wynika
    z opisów. Ale to chyba jeszcze gorzej :>, wyobrażasz
    sobie pracownika przez którego szef ma mniejszą wypłatę ?? ;>

    >+ Widzisz problem w tym, że nawet jeśli później NSA uzna
    >+ urzędniczą decyzję za bezprawną to na wielkość funduszu
    >+ nie ma to żadnego wpływu

    Ma, ma. Rzuć okiem na linki które Slayerowi zapodawałem :)

    >+ i urzędasy swoje kasują tak czy siak,

    Owszem, to inna sprawa :) Fundusz się obcina, ale co się
    już skasowało to się skasowało :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-08-07 19:22:27
    Temat: Odp: UKS kontra podatnik
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Slayer <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bgtgvi$qak$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > niektorych firm za pomoca kontroli byl czysto spoleczny? Bo rozumiem, ze
    > 100 zl brutto na miesiac pokrywa koszty dojazdow i niewiele wiecej.
    >
    > a tutaj wg. mnie uaktywnia się zwykła czyt. wredna natura ludzka, prawie
    > każdy co "dorwie" trochę władzy myśli o sobie jak o BOGU, aczkolwiek raz
    jak
    > miałem kontrolę z VAT-u i w ręce urzędnika nieopatrznie wpadły faktury
    > których widzieć nie powinien, odłożył na bok i protokół spisał z tych
    > "dobrych" nie znajdując nieprawidłowości, po prostu nie chciało mu sie

    U mnie niestety bylo wrecz odwrotnie, nieopatrznie wrzucony do teczki / nie
    zaksiegowany gdyz znalazlem go w kieszeni po kilku dniach, a wrzucilem zeby
    sie nie zgubil / dowod nadania listu poleconego (chyba 1,5 zeta )
    spowodowal ze zostalem posadzony o " ukrywanie kosztow " na moj wybuch
    smiechu panie odpowiedzialy ze widocznie mam dochody ktorych nie chce
    wykazac i dlatego ukrywam koszty. Oczywiscie skrzetnie wszystko opisaly i
    nie uznaly KPiR. Co sie dzialo potem lepiej nie wspominac. Pol roku trwalo
    zanim NSA zwrocil sprawe do ponownego rozpatrzenia. Ale nareszcie juz jest
    O.K.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 17. Data: 2003-08-08 14:53:48
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Owszem, to inna sprawa :) Fundusz się obcina, ale co się
    > już skasowało to się skasowało :]

    Mniemam, że owa procedura zmniejszania jest tak pomyślana
    aby w żadnym razie nie doprowadzić do wartości ujemnej
    co zmusiłoby urzędasów do noszenia pieniędzy w drugą stronę
    a może i nawet do niejakiej refleksji ;-)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 18. Data: 2003-08-08 21:49:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003, pix wrote:

> [...]
    >+ Mniemam, że owa procedura zmniejszania jest tak pomyślana
    >+ aby w żadnym razie nie doprowadzić do wartości ujemnej

    Jak dla mnie to jest oczywiste :]
    I jest oczywiste że da się zastosować "wachlowanie wskaźnikiem":
    dwa kwartały kasujemy wszystkich jak leci (i premia jest),
    dwa następne dajemy spokój bo przegrywamy wszystkie sprawy ;>
    Dla porządku: pojęcie "wachlowania wskaźnikiem" pojawiło się
    na grupie w kontekście VAT, więc nie należy protestować
    że "wszyscy stosują" ;) ! Że coś stoi na głowie ?? Hm... ;)

    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+ wzjm. Pix

    ...wzjm !! - Gotfryd
    (KPiR i VAT, a nie skarbówka :))

  • 19. Data: 2003-08-30 09:51:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, maup wrote:

    >+ pretero wrote:
    >+ > Przeczytałem nawet artykuł w Rzeczpospolitej na temat schematu gnębienia DG
    >+ > przez UKS. Są tzw dziury prawne , które skazują DG z góry na śmierć
    >+ > finansową.
    >+ A masz gdzieś ten artykuł lub bodaj link, bo mi umknęło :(((

    ...znaleźliście go może ?

    pozdrowienia, Gotfryd