  • 1. Data: 2004-10-14 19:47:54
    Temat: Ten VAT !?
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

    Czołem

    Dwa lata temu miałam działalność, którą po kilku mies. zawiesiłam (wiem, ze
    US nie zna tego pojęcia ale ją zawiesiałam :). W lipcu tego roku ją
    odwiesiłam :) i ponownie zarejestrowałam się w ZUS.
    Jestem tłumaczem i wiem, że 'wpadam' w VAT po przekroczeniu 10000 EUR. Nie
    wiem jednak czy mam to 10.000 liczyć (wiem, ze proporcjonalnie w skali roku)
    od czasu 'odwieszenia' czy tez od założenia DG?
    Jesli od założenia to kicha bo powinna juz się w sierpniu zgłosić do VATu
    (czy coś mi grozi jeśli powinnam a nie zrobiłam tego?).

    I jeszcze coś: Mam popisaną umowę z biurem rach., które obudziło sie w
    sprawie VATu dopiero jak się przypadkiem zapytałam o to (wiedzieli, że
    działalność była zawieszana). Do poniedzialku maja się dowiedzieć co ze mną.
    Wg mnie jesli Do Vatu się nie zgłosiłam a powinnam to oni powinni za to
    odpowiadać nie ja. Czy mam rację?

    ulapod

  • 2. Data: 2004-10-14 20:50:47
    Temat: Re: Ten VAT !?
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czołem

    podatnik odpowiada za swoje zobowiązania podatkowe -możesz więc dostać
    karę ale i jednocześnie dochodzić odszkodowania od biura rachunkowego
    za wynikła stratę -warunek musisz udowodnić ich błąd

    --