  • 1. Data: 2004-10-14 17:32:15
    Temat: Rozliczenie roczne PIT
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>

    Koleżanka prosiła mnie o zapytanie na forum w jej sprawie.

    We wrześniu br. zmarł jej mąż - miała z nim rozdzielność majątkową.

    Czy za obecny rok ma prawo rozliczyć się WSPÓLNIE z dziećmi - jako osoba
    samotnie wychowująca dzieci ???

    Jeśli tak, to zapytam jeszcze - czy gdyby nie posiadała rozdzielności
    majątkowej - to po jego śmierci w tym roku mogłaby się już za ten rok
    rozliczyć z dzieckiem?
    --

    Tomasz Gębala
    =============================

    ... zagłosuj na nią klikając w banner rankingowy

  • 2. Data: 2004-10-14 20:44:20
    Temat: Re: Rozliczenie roczne PIT
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ckmd8u$ph7$1@news.onet.pl...
> [...]
    rozdzielności
    > majątkowej - to po jego śmierci w tym roku mogłaby się już za ten
    nie -zgodnie z ustawą potrzebny jest warunek - cały rok trwania
    stosunku cywilno -prawnego
    nawet jeden dzień wyklucza takie możliwości

    --
    ======= OPIX =============
    ==========================

  • 3. Data: 2004-10-14 22:42:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004, Opix wrote:

> [...]
    >+ > samotnie wychowująca dzieci ???
    [...]
    >+ nie -zgodnie z ustawą potrzebny jest warunek - cały rok trwania

    To ja stanę grzecznie w kolejce i poproszę o podanie podstawy prawnej.

    >+ nawet jeden dzień wyklucza takie możliwości

    Dasz głowę że NIE myślisz o *małżeństwie* ?
    Bo mi tam głowy szkoda, ale jakoś tak z prawdopodobieństwem w okolicach
    wartości 1 jestem przekonany że "pozwolenie" na wspólne rozliczanie
    jest w różnych punktach (czy ustępach) art. 6.
    ... które mają ODMIENNE brzmienie... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-15 03:27:18
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>

    wiem, że na pewno pomimo śmierci męża w roku podatkowym o ile nie byłoby
    intercyzy i tak mogłaby się wspólnie z nim rozliczyć.

    Śmierć jednego z małżonków nie pozbawia prawa do wspólnego opodatkowania

    Podstawa prawna :
    http://www.gofin.pl/p_a.php?id_temat_html=45863&id_p
    unkt=76&page=0

    --