eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTelefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i podatek dochodowy › Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i podatek dochodowy
    From: MiSSieK <m...@m...mm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i podatek dochodowy
    Date: Sun, 18 Oct 2009 23:46:39 +0200

    Witam,

    pare lat temu sprzedalem 14 telefonow komorkowych o wartosci ok. 350 zł
    w portalu internetowym Allegro. Jakis czas po tym fakcie zaczely sie
    moje klopoty z Urzedem Skarbowym. Na mocy pierwszej otrzymanej decyzji
    naliczyli mi 1200 zł Vatu do zaplaty. Po uzyskanych podpowiedziach na
    grupach dyskusyjnych odwolalem sie od tej decyzji.

    Pozniej uzyskalem kolejna decyzje w ktorej zostaly mi "policzone" stare
    pierdoly ktorych sie pozbywalem na allegro (np. stare kasety, ktorych
    szkoda mi bylo wyrzucic, prospekty samochodowe, monety, stare ksiazki,
    kufle do piwa, czesci z mojego starego komputera, itp.).
    Ostatecznie przedstawilem notatki, ktore zostaly uznane za ewidencje
    sprzedazy. Postepowanie uznano za bezprzedmiotowe.

    Pare dni temu otrzymalem pisemko zebym zlozyl zeznanie o wysokosci
    uzyskanego dochodu PIT-36 za lata 2004-2005, czyli te w ktorych
    sprzedawalem na allegro te telefony i swoje uzywane/niepotrzebne
    przedmioty.W pismie tym napisane jest rowniez ze urzad posiada dane ze w
    tych latach osiagalem przychody ze sprzedazy na allegro.

    I teraz za bardzo nie wiem co zrobic. W tym okresie nie bylem nigdzie
    zatrudniony, nie uzyskiwalem dochodow. W poprzednich decyzjach uznali ze
    prowadzilem dzialalnosc gospodarcza. Z zamiarem zysku kupowalem a potem
    sprzedawalem tylko te 14 nowych telefonow. Wszystkie pozostale
    przedmioty byly uzywane ponad 6 miesiecy.

    Co ja w tym zeznaniu powinienem uwzglednic. Tylko te telefony? Czy moze
    wszystko co sprzedalem ? Jak to wogole wyliczyc ?

    Co powinienem zrobic zeby znow mi nie naliczyli jakis wysokich kwot do
    zaplaty ?

    MiSSieK
    GG-1787844