eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTaxreferendumsurveyTaxreferendumsurvey
  • Data: 2003-11-15 23:47:45
    Temat: Taxreferendumsurvey
    Od: Paweł Kozycz<p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Propozycja wprowadzenia systemu wniosków -bonów na przedsięwzięcia
    publiczne.
    Mówi się o niechęci obywateli do angażowania się do życia
    publicznego. Uważam, że obywatel będzie miał większą ochotę
    współuczestniczenia w podejmowaniu ważnych decyzji publicznych jeżeli
    ten obywatel otrzyma sprawniejsze narzędzie do wymierniejszego
    przekazywania swoich opinii, wniosków w sprawach publicznych
    przedsiuęwzięć pro-rozwojowych interesujących tego obywatela.
    Tak jak na wolnym rynku poprzez akcje, pieniądze, udziały itp.
    kosument wyraża swoją opinię o przedsięwzięciach tak odpowiednio
    wymierną możliwość, szansę wyboru powinienen mieć obywatel w
    przekazywaniu swoich opinii, głosów w sprawach jego interesujących
    przedsięwzięć publicznych.
    Do sprawniejszego wyrażania owych głosów, opinii obywatelskich
    proponuję instytucję wniosku-bonu na przedsięwzięcia publiczne.
    Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za
    pomoca odpowiedniej instytucji informacyjnej, obywatelskiej (coś jak
    jak instytucja wniosku wg kodeksu prawa administracyjnego) to główne
    sedno mojej propozycji, którą można nazwać propozycją wprowadzania
    systemu wniosków-bonów obywatelskich na przedsięwzięcia, które były
    by w dalszym etapie "obróbki",selekcji w gestii planowania
    budżetowego wybieralnych władz demokratycznych (gminnych i wyżej),
    które jednak musiały by precyzyjniej rozliczać się, tłumaczyć się z
    powierzonych im tych wniosków-bonów.
    Dystrybucją wniosków-bonów mogły by się podjąć np. urzędy pocztowe
    czy skarbowe -tu poprzez załaczanie wniosków-bonów do deklaracji
    podatkowych (oczywiście owe wnioski będą wypełniane dobrowolnie).
    Koszt dystrybucji tych wnisków przejeły by firmy, instytucje, które
    zamieszczały by swoje informacje, reklamy do broszur informacyjnych
    załącznych do tych wniosków-bonów. Dystrybucja wniosków-bonów
    może wykorzystywać współczesne techniki przesyły informacji tak jak
    np. w bankowości.
    Proponuję aby każdy obywatel miał prawo do otrzymywania
    odpowiedniego udziału w bonach wg: tzw minimum ilosciowego i wg
    wysokosci placonych podatków, w rozprowadzaniu wniosków-bonów (coś
    w rodzaju wcześniej proponowanej instytucji bonu oświatowego tylko,
    że w mojej propozycji o sensowniej szerszym zakresie publicznych
    wydatków-jest między czym wybierać) - np. po min. 10 wniosków-
    bonów o wartosci100zl + ilość uzalężniona od wpłaconego podatku. W
    tych wnioskach-bonach (jak w czekach) obywatel przedstawiał by swoje
    sugestie komu lub na co chce ten dany bon czy bony przekazać
    wybranej przez siebie firmie, organizcji panstwowej np.: (np.
    przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.fundacji), wsparcie polityki
    budżetowej w zakresie np. ZUS-u, budownictwa, przedsięwzięć dających
    stosunkowo wjęcej miejsc pracy itd.
    Udział tego systemu bonów zajmował by ok.10% budżetów publicznych
    (państwowych).
    Te "bonowe"referendum wg średniej ważonej w tym przypadku miało
    by wpływ w granicach plus minus 10% na całość dochodów publicznych,
    państwowych. Przedsiębiorstwa państwowe (min. powiaty, gminy itd),
    prywatne "biły by sie " o te bony, zdobywały je do potencjalnej
    realizacji swoich a jednocześnie pro-publicznych koncepcji rozwojowych,
    co i tak w ostateczności zawsze bedzie sie kończyło na procedurze
    przetargowej -a więc dana koncepcja popierana przez firme może
    wygrać ale w kwestii realizacji bedzie musiała stawać w równym szeregu
    z innymi kandytami na realizacje danej propozycji pro-
    rozwojowej. "Wygrywać", prawo do realizacji będzie miała ok. połowa
    przekazywanych wniosków-bonów.
    Proponowany system wniosków-bonów ma za zadanie usprawnienie
    przepływu informacji w polityce budżetowej państwa -tak jak czeki
    (pieniądze, akcje) na wolnym rynku. Oczywiście wykorzystanie tych
    bonów będzie miało swój wpływ nie tylko w sferze wydatków publicznych
    państwowych (min.elastyczniejszy rozdział w sferze kierowania
    rozdzialem pieniędzy między powiaty, gminy itd) ale także zarazem
    rynkowych (krzywa Laffera-ukazująca zależność oczekiwań
    konsumentów, obywateli w kwestii stosunku wydatków publicznych do
    tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, że proponuję tu
    dodatkowo zastosowanie systemu ważonego liczenia udziału
    procentowego wartości pieniężnej (przynajmniej potencjalnie) w
    podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy obniżania podatków.
    Jeżeli udział procentowy bonów do realizacji przedsięwzięć będzie
    przekraczał 50% [w ramch ok10% udziału proponowanego systemu
    bonów w dochodach budżetowych państwa] to będzie sygnałem
    (obywatele będą wyrażnie poinformowani w broszurach reklamowo-
    infirmacyjnych) dla władzy o chęci obywateli do podwyższenia udzialu
    wydatków publicznych kosztem sektora prywatanego (odpowiednie
    podwyższenie podatków), a jeżeli niższy niz 50% (obywatel wpisuje na
    bonie o rezygnacji z wciągania tego danego wniosku-bonu do obrotu
    na wydatki przedsięwzieciach publiczne)- o obnizce wydatków,
    podatków.
    Ów bony będą miały za cel najbardziej możliwie jak najbardziej
    efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
    efektywnych pod względem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
    gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
    kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsięwzięć publicznych
    na szczeblu lokalnym, państwowym czy globalnym (odpowiednie
    umowy międzynarodowe w odpowiednio efektywnym transferze tych
    bonów).
    Instynkt życia, życiowo interesujące sprawy (min.bezrobocie, pościg za
    nowymi uzdrawiajacymi lekami itd), będą determinowały każdego
    obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udziałów
    (bonów) w wspólnym kierowaniu przedsięwzięciami pro-rozwojowymi -
    będzie to swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszłe zdrowie i życie.
    Każdy obywatel będzie miał w swoich rękach (nie tylko w rękach
    polityków) swoją szansę, bezpośredni udział, wpływ, swoją cząstkę w
    kierowywaniu swoją przyszłością, już nie tylko na tzw.wolnym rynku ale
    szerzej rozumianym rynku publicznym.

    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS,
    INFORMATION - IN MORE ACCESSIBLE WAY
    -taxreferendumsurveymoneysystem
    -TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
    PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
    -IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE,
    WHO
    WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
    OPPORTUNITY, NEEDS
    -SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS,
    INFORMATION - IN MORE ACCESSIBLE WAY
    Pawel Kozycz 12.11.2003.Stargard Szczecinski o...@g...pl





    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1