  • Data: 2006-05-01 19:24:02
    Temat: Stypendium ponizej 380 - mam skladac zeznanie?
    Od: KML <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jako, że nie miałem przyjemności zdobywania "prawdziwego" dochodu w
    przeszłości nie jestem za bardzo zorientowany w sprawach podatków, a czas
    nagli.
    W 2005 r. otrzymywałem stypendium z fundacji, które nie przekraczało
    ustawowych 380 zł. Do domu otrzymałem pismo z US, że muszę wyrobić sobie
    numer NIP co uczyniłem. Dotyczyło ono jednak konieczności wyrobienia numeru
    w związku z rokiem 2004 (chyba to samo stypendium, bo wypłacane od
    października 2004). Z tamtego roku PIT'a-8S nie otrzymałem i nie bawiłem
    się w jakieś zeznania i nie było problemu.
    Teraz mam numer NIP, PIT-8S za 2005r w domu i nie wiem czy muszę wypełniać
    zeznanie czy nie. Podatku i tak nie zapłacę (bo mniej niż 380zł na miesiąc)
    ale czy nie musze wypełnić go tak, ze kwota do zapłacenia wyjdzie 0zł?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    --
    Pozdrowienia:
    KML