  • 1. Data: 2004-02-10 13:19:29
    Temat: Stypendium i podatek
    Od: Mariusz<g...@g...pl>

    Witam
    Czy od 1.stycznia.2004r. od stypendium w szkole wyzszej nalezy placic
    podatek? (jest to stypendium za wyniki w nauce).
    Czy jesli uzyskuje dochody z innych zrodel i musze sie rozliczac z
    fiskusem to czy musze jako dochod doliczac stypendium?
    Za 2003r. wiem ze stypendium nie podlega opodatkowaniu, ale jak
    jest w 2004? Bo na necie znalazlem sprzeczne informacje.

    Mariusz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-11 00:01:05
    Temat: Re: Stypendium i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Mariusz wrote:

    >+ Witam
    >+ Czy od 1.stycznia.2004r. od stypendium w szkole wyzszej nalezy placic
    >+ podatek? (jest to stypendium za wyniki w nauce).
    ++++
    Art. 35. 1. Do poboru zaliczek miesiecznych jako platnicy sa obowiazane:
    2) jednostki organizacyjne uczelni, placówki naukowe, zaklady pracy oraz
    inne jednostki organizacyjne - od wyplacanych przez nie stypendiów,
    2. Za stypendia, o których mowa w ust. 1 pkt 2, uwaza sie
    w szczególnosci [...] stypendia za wyniki w nauce i stypendia
    ministra za osiagniecia w nauce.
    ----

    Wygląda na to że dostaniesz stypendium "już obcięte".

    >+ Czy jesli uzyskuje dochody z innych zrodel i musze sie rozliczac
    >+ z fiskusem to czy musze jako dochod doliczac stypendium?

    Najwyraźniej.

    >+ Za 2003r. wiem ze stypendium nie podlega opodatkowaniu, ale jak
    >+ jest w 2004? Bo na necie znalazlem sprzeczne informacje.

    Podaj gdzie napisano że nie ma podatku... !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-11 06:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Tue, 10 Feb 2004, Mariusz wrote:
    [...]
    >+ >+ Czy jesli uzyskuje dochody z innych zrodel i musze sie rozliczac
    >+ >+ z fiskusem to czy musze jako dochod doliczac stypendium?
    >+
    >+ Najwyraźniej.

    ...co nie znaczy że miałem na myśli zaliczkę :), ale raczej
    rozliczenie roczne.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)