    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Stypendium i podatek
    Date: Wed, 11 Feb 2004 01:01:05 +0100

    On Tue, 10 Feb 2004, Mariusz wrote:

    >+ Witam
    >+ Czy od 1.stycznia.2004r. od stypendium w szkole wyzszej nalezy placic
    >+ podatek? (jest to stypendium za wyniki w nauce).
    ++++
    Art. 35. 1. Do poboru zaliczek miesiecznych jako platnicy sa obowiazane:
    2) jednostki organizacyjne uczelni, placówki naukowe, zaklady pracy oraz
    inne jednostki organizacyjne - od wyplacanych przez nie stypendiów,
    2. Za stypendia, o których mowa w ust. 1 pkt 2, uwaza sie
    w szczególnosci [...] stypendia za wyniki w nauce i stypendia
    ministra za osiagniecia w nauce.
    ----

    Wygląda na to że dostaniesz stypendium "już obcięte".

    >+ Czy jesli uzyskuje dochody z innych zrodel i musze sie rozliczac
    >+ z fiskusem to czy musze jako dochod doliczac stypendium?

    Najwyraźniej.

    >+ Za 2003r. wiem ze stypendium nie podlega opodatkowaniu, ale jak
    >+ jest w 2004? Bo na necie znalazlem sprzeczne informacje.

    Podaj gdzie napisano że nie ma podatku... !

    pozdrowienia, Gotfryd