  • 1. Data: 2004-01-10 14:40:55
    Temat: Straty-Spolka z.o.o.
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam takie pytanie
    Spolka z.o.o.(jednoosobowa) poniosla straty.
    Zobowiazania wobec dostawcow zostaly pokryte ze srodkow prywatnych wlasciciela
    (konta 270 "ma")
    moje pytanie:
    Czy mozna utworzyc kapital zapasowy na pokrycie straty (wplata na kapital
    bylaby pokryta zaplaconymi zabezpieczeniami z konta "270")

  • 2. Data: 2004-01-10 21:52:45
    Temat: Re: Straty-Spolka z.o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004 c...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Spolka z.o.o.(jednoosobowa) poniosla straty.
    >+ Zobowiazania wobec dostawcow zostaly pokryte ze srodkow prywatnych wlasciciela

    Tak trochę "obok": wiesz że jeśli *w tym roku* to pożyczki
    dla spółki nie są już objęte PCC ? (zawsze coś, a logiki
    poprzednio w tym nie było !).

    [...]
    >+ Czy mozna utworzyc kapital zapasowy na pokrycie straty

    A nie jest tak, że od umowy spółkie zależy co *wolno*
    robić z kapitałami ?
    Chyba że masz na myśli ustawowe "dopłaty" itp. - albo
    z tego "270" wynika co to jest o ja się niepotrzebnie
    wcinam (można postrzelać... PK znam tylko z widzenia :))
    albo ... "za mało danych" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-12 07:39:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik c...@p...onet.pl napisał:

    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie
    > Spolka z.o.o.(jednoosobowa) poniosla straty.
    > Zobowiazania wobec dostawcow zostaly pokryte ze srodkow prywatnych wlasciciela

    A PCC od pozyczki zapłacone?
    A jezeli pozyczka nieoprocentowana to trzeba pamiętac że powstanie
    dochód z niezapłaconych odsetk.

    > (konta 270 "ma")

    Tylko duch święty wie co to jest u Ciebie konto 270.
    Poza tym że raczej rozrachunkowe to reszta jest owiana mgła tajemnicy.

    > moje pytanie:
    > Czy mozna utworzyc kapital zapasowy na pokrycie straty (wplata na kapital
    > bylaby pokryta zaplaconymi zabezpieczeniami z konta "270")

    Kapitał zapasowy nie. Kapitał zapasowy tworzy się ze srodków
    wypracowanych. Ale mozna zarządzic dopłaty na pokrycie straty jeżeli
    umowa (akt załozycielski) na to pozwala.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-01-12 12:56:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >

    > Tak trochę "obok": wiesz że jeśli *w tym roku* to pożyczki
    > dla spółki nie są już objęte PCC ? (zawsze coś, a logiki

    Hmm...
    Jakos tak Gotfrydzie mi wychodzi że pozyczka wspólnika dla spółki
    kwalifikuje się pod opodatkowanie jako "umowa spółki" a nie pożyczki w
    ogole - inna działka. I nie jest wymieniona w zwolnieniach. A przypadek
    szczególny wypadałoby szczególnie zwolnić ;-)

    Pozyczki takie opodatkowane były i są jak podniesienie/dopłaty do
    kapitału. Liczą sie nawet do skali jaką sie te dopłaty opodatkowuje
    (wlicza sie wszystkie wpłaty, dopłaty i pozyczki od początku istnienia
    spółki, liczy podatek, odejmuje ten juz zapłacony i reszta to jest
    podatek od naszej ostatniej pozyczki).

    Ale mogę z Tobą popolimeryzować ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-12 14:56:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > Spolka z.o.o.(jednoosobowa) poniosla straty.
    >+ > Zobowiazania wobec dostawcow zostaly pokryte ze srodkow prywatnych wlasciciela

    Pisał 10.I. br, znaczy: "a nuż załapał się już na zwolnienie" :)

    >+ A jezeli pozyczka nieoprocentowana to trzeba pamiętac że powstanie
    >+ dochód z niezapłaconych odsetk.

    Rozumiem że to będzie nadal :) ?
    A jakby to była "dopłata", to chyba NIE byłoby tego problemu ?
    Czy byłby i mi się źle wydaje ? :)
    IMHO "dpłata" wg KSH służy do rozwiązywania takich przypadków...
    [...]
    >+ Poza tym że raczej rozrachunkowe to reszta jest owiana mgła tajemnicy.

    Ufff.... :) (myślałem ze to tak oczywista rzecz iż szpece z PK mnie
    zaraz do kąta wstawią :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-12 23:11:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ale mogę z Tobą popolimeryzować ;-)

    Hm... ja sobie odpiszę co to za podstawa była podana w informacji
    którą widziałem wywieszoną w US, bo zdaniem PCC w wersji strony
    lexa coś mi się bilans nie zgadza :(

    pozdrowienia ! - Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-22 15:02:52
    Temat: pożyczki dla spółki, było: Straty-Spolka z.o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ Ale mogę z Tobą popolimeryzować ;-)
    >+
    >+ Hm... ja sobie odpiszę co to za podstawa była podana w informacji

    Byłem, sprawdziłem, no i wyszło szydło z worka: pisząc "z głowy
    czyli z niczego" pominąłem taki mało istotny szczegół iż owe
    pożyczki mają być zwolnione od 1.V.2004, a nie 1.I. :)
    Zeznaję że "podstawy" nadal nie znam.
    Ale biorąc pod uwagę że ma to być "w związku z przyjęciem przepisów
    UE" oraz że trochę to bez sensu było - wygląda na dość prawdopodobne :)
    No i stawka PCC od umów spółki ma spaść.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (po zwiedzeniu US, jak już zeznawałem - 2 korekty do jednego VAT-7
    wyzwoliły zainteresowanie :))