  • 1. Data: 2002-12-18 22:10:16
    Temat: Strach mnie trochę ogarnął
    Od: "ava" <e...@p...pl>

    Proszę o poradę
    W grudniu 2001 zakończyłam pracę na etacie i przeszłam na pracę w domu
    (tłumaczenia) na podstawie umów o dzieło z różnymi klientami (bez
    prowadzenia DG).
    Zaprzestałam płacenia składek emerytalnych na ZUS (wcześniej robił to za
    mnie zakład pracy) ponieważ ktoś mi powiedział że nie jest to obowiązkowe w
    moim przypadku a uznałam że te pieniądze lepiej lokowac na funduszu
    inwestycyjnym albo po prostu lokacie czy innej formie oszczędzania. Składki
    chorobowe za mnie i za moje dziecko płaci zakład pracy męża.

    Proszę, czy ktoś orientuje się czy taka sytuacja jest dopuszczalna. Czy nie
    okaże się za jakiś czas, że zalegam ze składkami i naliczą mi kupę forsy do
    zapłaty z odsetkami??

    Pozdrawiam
    Ava

  • 2. Data: 2002-12-19 07:24:50
    Temat: Re: Strach mnie trochę ogarnšł
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    ava <e...@p...pl> napisał(a):

    > Proszę o poradę
    > W grudniu 2001 zakończyłam pracę na etacie i przeszłam na pracę w domu
    > (tłumaczenia) na podstawie umów o dzieło z różnymi klientami (bez
    > prowadzenia DG).
    > Zaprzestałam płacenia składek emerytalnych na ZUS (wczeœniej robił to za
    > mnie zakład pracy) ponieważ ktoœ mi powiedział że nie jest to obowišzkowe w
    > moim przypadku a uznałam że te pienišdze lepiej lokowac na funduszu
    > inwestycyjnym albo po prostu lokacie czy innej formie oszczędzania. Składki
    > chorobowe za mnie i za moje dziecko płaci zakład pracy męża.

> [...]

    Wynika ze wszystko OK.
    Umowy z tytułu UoD nie podlegają oskładkowaniu na zus za wyjątkiem sytuacji
    że zatrudnaił by cie twój pracodawca (etatowy pracownik i jeszcze dotaje UoD)
    ale u ciebie tak nie było.

    Pozdrawiam
    Sark