  • 1. Data: 2010-04-06 16:52:44
    Temat: Stawka amortyzacji
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Witam,
    Mam lekki problem z ustaleniem stawki amortyzacji na obiekt.
    Chodzi o budynek - konstrukcja metalowa, przenośna - taki blaszak coś w
    rodzaju kiosku tylko większy powiedzmy ok 100 m2. Budynek jak napisałem, wg
    projektu ma konstrukcję przenośną co raczej kwalifikuje go do obiektów nie
    związanych na stałe z gruntem. Przeznaczenie budynku - lecznica
    weterynaryjna. Budynek ten jest jednak postawiony na fundamencie i ma wylane
    betonowe posadzki (na nich gres itp.) Co więcej budynek jest postawiony na
    gruncie wydzierżawionym - umowa dzierżawy czas oznaczony 10 lat.
    Skłaniałbym się do podzielenia inwestycji na dwa środki trwale - fundament z
    posadzkami itp. amortyzowany wg stawki właściwych dla budowli - zdaje się
    4,5 % ( KŚT 2)
    Sam budynek - wg stawki właściwej dla grupy 805 stawka 10%. Mógłbym prosić o
    opinie?
    Andrew