  • 1. Data: 2010-04-06 15:35:18
    Temat: Zadłużenie w ZUS/US/Banku.
    Od: " Tomek " <t...@p...onet.pl>

    Dzień dobry.

    Na przestrzeni kilku lat, w wyniku popełnianych błędów, dorobiłem się
    zadłużenia w ZUS+US na jakieś 30 tys zł i koło 10 tys w banku. Zadłużenie w ZUS
    to składki, w US to VAT+dochodowy a w banku zwykły kredyt. Prowadzę jednoosobową
    działalność gospodarczą na KPiR. Wszystko było w miarę, dopóki nie postanowiłem
    zwrócić się do Urzędów z prośba o rozłożenie zaległości na raty (z bankiem
    miałem już ugodę). W konsekwencji mojego wniosku, że tak napiszę, "wzięli się za
    mnie". Przysłali poborcę i zajęli mi wszystkie wynagrodzenia u wszystkich
    kontrahentów. Spowodowało to, że nie jestem w stanie opłacić nawet mieszkania,
    nie wspomnę już o tej ugodzie z bankiem i czymkolwiek innym.
    Dlatego postanowiłem wyjechać za granicę, żeby odrobić to zadłużenie.
    I tutaj mam kilka pytań. Moja żona jest zatrudniona na umowę o pracę. Czy
    komornik przysłany przez Bank w sprawie kredytu może zajmować jej wynagrodzenie?
    Czy poborca skarbowy ściągający ZUS i US może zajmować jej wynagrodzenie?
    Czy dobrym pomysłem jest zgłoszenie w Urzędach mojego wyjazdu i chęć spłaty w
    późniejszym terminie czy lepiej trzymać język za zębami, bo mogą mi jeszcze coś
    utrudnić?
    Nie chcę uciec od tych długów, lecz mieć szansę wygrzebać się z nich tak, aby
    przy okazji nie ucierpiała moja rodzina.
    Dlatego prosiłbym o powstrzymanie się od złośliwych uwag i proszę o konkretne
    porady, co najlepiej zrobić w obecnej sytuacji.

    Z góry dzięki,
    Tomek.

  • 2. Data: 2010-04-06 21:46:05
    Temat: Re: Zadłużenie w ZUS/US/Banku.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010, Tomek wrote:

> [...]
    > Czy poborca skarbowy ściągający ZUS i US może zajmować jej wynagrodzenie?

    IMVHO - Twoje pytania bardziej kwalifikują się na .prawo, niż .podatki,
    ze względu na fakt iż chodzi o postępowanie egzekucyjne (po prawdzie
    w administracji) i sprawę zakresu wspólności oraz odpowiedzialności
    majątkowej.
    Co do odpowiedzialności małżonka, mamy art.111 Ordynacji:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...ale w zakresie "uzyskanych korzyści", znaczy jak to jest
    interpretowane, się nie wypowiem bo nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-04-07 21:47:05
    Od: " Tomek " <t...@p...onet.pl>

    > IMVHO - Twoje pytania bardziej kwalifikują się na .prawo, niż .podatki,
    > ze względu na fakt iż chodzi o postępowanie egzekucyjne (po prawdzie

    Okej.

    Tutaj cisza, więc spróbuję wysłać tam.

    Dzięki za zainteresowanie,
    Zdrówka,