  • 11. Data: 2004-03-21 11:01:06
    Temat: Re: Stawka VAT na eksport uslug do UE po 01.05.04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w wiadomości
    news:c3jpnu$1ct$1@absinth.dialog.net.pl...

    > A jak odliczysz podatek (albo wystapisz o zwrot) bez wpisywania do
    > deklaracji? Poza tym, poczekajmy aż ukażą się akty wykonawcze...
    > bromden[at]gazeta.pl

    A gdzie widzisz miejsce na wpisanie tego
    w nowej deklaracji?
    Nie ma takiej pozycji w nowej deklaracji
    (zarówno w VAT7 jak i w formularzu informacji podsumowujących)
    jak wartość usług
    niepodlegających VAT czy wykonanych na
    terytorium innego państwa Wspólnoty.
    Też mnie to zastanawia.

  • 12. Data: 2004-03-21 12:14:26
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > A gdzie widzisz miejsce na wpisanie tego
    > w nowej deklaracji?

    A gdzie można coś takiego zobaczyć?

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 13. Data: 2004-03-21 19:20:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A gdzie można coś takiego zobaczyć?
    > bromden[at]gazeta.pl

    strona sejmu, prace sejmu,
    druki sejmowe wyszukiwanie
    wpisujesz 1874
    klikasz teksty
    i wybierasz 1874wyk1 i 1874wyk2
    To jest wprawdzie projekt rozporządzenia,
    ale pewnie niewiele się już zmieni
    (nie widziałem w procesie legislacyjnym
    zmian do tych rozporządzeń)

  • 14. Data: 2004-03-21 20:54:29
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

    > Nie bedzie eksportu uslug.
    > Nie ma takiego pojecia w nowej ustawie.

    Na szkoleniu gosc z krakowskiej firmy doradczej mowil nam, ze nie ma
    eksportu uslug czyli stawka podstawowa.

    > -----------------
    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 15. Data: 2004-03-27 16:32:41
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > W naszych deklaracjach nigdzie się
    > tego nie ujawnia.
    > Ciekawe jak się kontroluje przepływ takich usług?

    art. 87. ust. 5.
    Na umotywowany wniosek, podatnikom dokonującym dostawy towarów lub
    świadczenia usług poza terytorium kraju i nie dokonującym sprzedaży
    opodatkowanej przysługuje zwrot kwoty podatku naliczonego, o której mowa
    w art. 86 ust. 8 pkt 1, w terminie w ust. 4.

    czyli podanie do US + pewnie kserokopie faktur, etc.

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 16. Data: 2004-03-27 22:15:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > opodatkowanej przysługuje zwrot kwoty podatku naliczonego, o której mowa
    > w art. 86 ust. 8 pkt 1, w terminie w ust. 4.

    Czegoś takiego szukałem. Dzięki.

    > czyli podanie do US + pewnie kserokopie faktur, etc.
    > bromden[at]gazeta.pl

    Faktur?
    No właśnie. Jaki dokument będzie wystawiał
    podatnik VAT wykonując czynności niepodlegające VAT?
    Czy z art 106.2 należy wnioskować, że to ma być też faktura VAT?

  • 17. Data: 2004-03-28 10:45:26
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Faktur?

    też się zastanawiałem, czy to właściwe słowo

    > No właśnie. Jaki dokument będzie wystawiał
    > podatnik VAT wykonując czynności niepodlegające VAT?

    No właśnie. I czy trzeba zarejestrować się jako płatnik UE-VAT? I czy
    trzeba znać nr UE-NIP kontrahenta?

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 18. Data: 2004-03-28 12:04:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > No właśnie. I czy trzeba zarejestrować się jako płatnik UE-VAT?

    Pewnie nie zaszkodzi.

    I czy
    > trzeba znać nr UE-NIP kontrahenta?
    > bromden[at]gazeta.pl

    Przecież podanie nr UE-NIP nabywcy dla tych czynności
    jest warunkiem uznania kraju nabywcy za miejsce
    wykonania usługi.

  • 19. Data: 2004-03-28 12:34:51
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Pewnie nie zaszkodzi.

    Ale po co wydawać pieniądze (ciekawe ile to będzie kosztowało) bez potrzeby?

    > Przecież podanie nr UE-NIP nabywcy dla tych czynności
    > jest warunkiem uznania kraju nabywcy za miejsce

    Skąd to wynika?
    Art. 86. ust. 8. pkt 1. (prawo do odliczenia) oraz art. 87. ust. 5.
    (prawo do zwrotu) mówią tylko o "poza terytorium kraju" (nie rozróżniają
    państw UE i innych państw).

    Być może mamy na myśli inne usługi. (Ale skoro sam zakwestionowałeś
    użycie słowa "faktura", to skąd UE-NIP?)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 20. Data: 2004-03-28 12:49:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ale po co wydawać pieniądze (ciekawe ile to będzie kosztowało) bez
    potrzeby?

    Jakoś o tym nie pomyślałem.

> [...]
    > państw UE i innych państw).
    >
    > Być może mamy na myśli inne usługi. (Ale skoro sam zakwestionowałeś
    > użycie słowa "faktura", to skąd UE-NIP?)

    Faktycznie myślałem o usługach wykonanych w kraju
    (te z art 27 i 28) dla których miejscem wykonania jest
    w takim wypadku kraj nabywcy.
    Jeśli usługa jest fizycznie (a nie tylko w rozumieniu ustawy)
    wykonana poza granicami kraju, to
    może trzeba się zainteresować czy nie ma konieczności
    rejestracji do celów VAT (lub podatku o podobnym charakterze)
    w tym kraju. Same kłopoty :-)