  • 21. Data: 2004-03-28 14:38:18
    Temat: Re: Stawka VAT na eksport uslug do UE po 01.05.04
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Faktycznie myślałem o usługach wykonanych w kraju
    > (te z art 27 i 28) dla których miejscem wykonania jest
    > w takim wypadku kraj nabywcy.

    Miałem na myśli usługi wymienione w art. 27. Na szczęście, nie ma w nim
    wymogu podania nr UE-NIP nabywcy (jest w art. 28.).

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 22. Data: 2004-03-29 16:18:46
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Faktur?
    > Czy z art 106.2 należy wnioskować, że to ma być też faktura VAT?

    Z dzisiejszej "Rz":
    "W zakresie dokumentowania usług niematrialnych na rzecz podmiotów
    zagranicznych polscy podatnicy zobowiązani będą do wystawiania faktur
    VAT. (...) Należy się więc spodziewć, że zostaną one uregulowane w
    rozporządzeniu wykonawczym do ustawy.

    Zgodnie bowiem z VI dyrektywą faktury dokumentujące transakcje, z tytułu
    których podatek rozliczany jest przez nabywcę (np. usługi niematerialne
    na rzecz podmiotow zagranicznych), powinny zawierać odniesienie do
    właściwego przepisu VI dyrektywy, regulacji krajowej lub jakiejkolwiek
    informacji o tym, że dana transakcja podlega mechanizmowi samoobliczenia
    VAT przez nabywcę."

    --
    bromden[at]gazeta.pl