    From: "staff" <p...@g...pl.no.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Środki trwałe i ich modernizacja - odliczenia
    Date: Tue, 6 May 2003 14:10:07 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@217.153.136.34

    Witam!

    Mam komputer i niedawno rozpoczętą działalność gospodarczą. Chciałbym do
    tego komputera coś kupić (np. twardy dysk) i wrzucić sobie w koszta i
    odliczyć VAT. Czy mogę to zrobić jeśli komputer jest mój prywatny, innymi
    słowy nie jest "na firmę"? (działalność jest jednoosobowa). Jeśli nie, czy
    mogę go sobie tak po prostu "wrzucić" na firmę? Jako środek trwały?

    Załóżmy że mogę, i że mam go już w firmie jako środek trwały. Jak teraz jest
    z tymi odliczeniami, słyszałem że można odliczać sobie modernizację tylko do
    1000 zł rocznie. Co zrobić, jeśli kupuję do niego sprzęt za więcej, ponad
    2000?

    Pozdrawiam.
    staff