  • 11. Data: 2004-09-01 05:37:55
    Temat: Re: Środek trwały - uszkodzenie (nieodwracalne)
    Od: "adi" <a...@v...pl>

> [...]

    > podatnik zaliczył cały przychód i cały koszt, od dochodu Skarb
    > dostał należny podatek.
    > Ale jeśli ST był eksploatowany "mocno" - nawet w zakresie wykra-
    > czającym poza przewidziane przepisami "intensywne zużycie", to co
    > prawda podatnik NIE MOŻE zaliczać w KUP "faktycznego zużycia ST",
    > ale w momencie kiedy ST "się rozpada" (zużył się i już) - całość
    > 'wyreguluje się' przez zaliczenie niezamortyzowanej wartości
    > w KUP !
    > Przecież zakładanie iż przedsiębiorca MUSI używać jakiegoś ST
    > przez czas opisany w przepisach po to by rozliczyć cały koszt

    Rozliczyć może, ale zaliczyc do KUP juz trudniej. Przypuscmy ze kupuje maszyne,
    ktora wytwarza dla mnie wyroby tylko przez miesiac, w nastepnych stoi
    nieuzywana. Raczej trudno bedzie zaliczyc amortyzacje z kolejnych m-cy/lat do
    KUP.
    BTW od wczoraj mam kontrole z US, "przewidywany termin konca kontroli
    29.10.004"....
    adi

  • 12. Data: 2004-09-01 05:46:18
    Od: "adi" <a...@v...pl>

    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Kibicuję waszej wymianie pogladów, ale
    > przeoczyliście mały detal -
    > pytający napisał o tokarce fabrycznie nowej,
    > zakupionej 1,5 roku temu jako nowa..
    > A gdzie tu r,ękojmia?, gwarancja ?
    > Przy tego typu urządzeniach to chyba
    > minimum ze 36 m-cy ?
    > to tak na boku rozważań.

    Nie bardzo orientuje sie w sprawach rekojmu/gwarancji, ale IMHO w temacie tego
    wątku nie ma to znaczenia.
    pozdrawiam
    adi

  • 13. Data: 2004-09-01 22:46:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, adi wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nieuzywana. Raczej trudno bedzie zaliczyc amortyzacje z kolejnych m-cy/lat do

    No i jest to problem: jeśli *będzie* używana albo "się zepsuła" (do tego
    piłem) taka logika doprowadzi do nieuznania faktycznego KUP za KUP.

    >+ BTW od wczoraj mam kontrole z US, "przewidywany termin konca kontroli
    >+ 29.10.004"....

    ...w ramach "popieranie przedsiębiorczości"... :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-09-02 14:37:19
    Temat: GP - było: Środek trwały - uszkodzenie (nieodwracalne)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Podobnoż nie wypada odpowiadać samemu sobie, ale sądownictwo
    zna pojęcie "ujawnienia nowych dowodów" czy jakoś tak :)
    To dopiszę:

    On Thu, 2 Sep 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Wed, 1 Sep 2004, adi wrote:
    [...]
> [...]

    >+ No i jest to problem: jeśli *będzie* używana albo "się zepsuła" (do tego
    >+ piłem) taka logika doprowadzi do nieuznania faktycznego KUP za KUP.

    Tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040902/f
    irmac_a_3.html
    jest odpowiedź MF, aczkolwiek nie jest to odpowiedź na pytanie
    "wprost z tematu" - odnosi się do podobnego elementu.
    MF wyjaśnia brak związku :) amortyzacji podatkowej z osiąganiem
    w danych okresie przychodów "z używania ST" - odrębnie niż dla celów
    amortyzacji rachunkowej !
    Zacytuję puentę:
    ++++
    Bez znaczenia dla ustalenia terminu rozpoczęcia i okresu dokonywania
    odpisów amortyzacyjnych (naliczania kosztów z tytułu œrodków trwałych oraz
    wartoœci niematerialnych i prawnych) jest okolicznoœć osišgania przychodów
    z działalnoœci z tytułu sprzedaży produktów.
    ----

    Dla kawałka który zostawiłem z cytatu adi(ego ?) wychodzi mi iż:
    - uznajemy że "zaprzestaliśmy produkcji danego rodzaju" - wtedy
    amortyzacja NIE leci (a więc potencjalny przyszły KUP *nie*
    "ulega stracie)
    ...albo...
    - uznajemy że NIE "zaprzestaliśmy produkcji danego rodzaju" - no
    i w myśl stanowiska MF (IHMO zgodnym z upomnieniem udzielanym
    mi przez grupowiczów raz czasu :)) - amortyzacja dla celów
    "rozliczania kosztów z tytuły" sobie leci :)

    BTW: pamiętam o tej kontroli... nie stresuj się innymi rzeczami :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)