  • Data: 2002-12-16 11:42:45
    Temat: Śr.trwały-sprzedaż po zakończeniu działalności
    Od: walfal <w...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak sobie drążę temat.
    Załóżmy, że wyprowadziłem samochód z ewidencji śr.trwałych na potrzeby
    osobiste. Po czym _całkowicie_ likwiduję działalność, wyrejestrowując
    się ze wszystkich urzędów.
    Po dwóch latach sprzedaję samochód i osiągam z tego tytułu dochód.
    Według prawa dochód ten mam rozliczyć jak dochód osiagnięty z
    prowadzonej działalności gospodarczej. I tu pytanko:
    żeby złożyć deklarację PIT-5 i VAT-7 powinienem na nowo przejść
    procedurę rejestracyjną? A może jeszcze trzeba zarejestrować się w ZUS?
    Wszystko to dla zapłacenia zaliczki z tyt.jednej transakcji?
    I pytanie dodatkowe: czy to przywiązanie sprzedaży takiego środka
    trwałego do przychodów z działalności gospodarczej dotyczy również
    moich spadkobierców(wszystko może się zdażyć)?
    Pozdrawiam, WitoldG.