  • 11. Data: 2011-11-07 14:01:22
    Temat: Re: Sprzęt od kontrachenta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2011, mvoicem wrote:

    > Problem nastąpi, jeżeli ten sprzęt będzie się łapał na (niejednorazową)
    > amortyzację, wtedy będzie problem. Bo przychód ma od razu, koszt sobie
    > odlicza po troszeczku, wychodzi wirtualny dochód do opodatkowania.

    Racja.
    No to co, jakaś odmiana leasingu? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-11-07 15:13:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.11.2011 15:01), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Racja.
    > No to co, jakaś odmiana leasingu? ;)

    Kasa na sprzęt + pożyczka na pokrycie "niedogodności podatkowych",
    spłacana ratami w miarę wrzucania sprzętu w koszty?

    p. m.

  • 14. Data: 2011-11-08 10:04:20
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    mvoicem wystukał, co następuje:

    > Po prostu niech Ci zapłaci odpowiednio więcej. Ty mu na to wystaw
    > fakturę. Sprzęt sobie wrzucisz w koszty (chyba że wejdzie w grę jakaś
    > amortyzacja, wtedy jest ciut mniej różowo).

    Hm, no to rozwiązanie najbardziej sensowne. Amortyzacji jakiejkolwiek nie
    przewiduję (hint: redukujemy papierkologię stosowaną (; )
    und: zostaje tylko kwestia jak to ująć na fakturze, ale to już mniejszy
    problem :)

  • 13. Data: 2011-11-08 10:04:20
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

> [...]

    > odlicza po troszeczku, wychodzi wirtualny dochód do opodatkowania.
    >
    > Nie wiemy nic o tym jakiego rzędu to upgrade, więc nie wiem czy to może

    uhm, prosta zamiana laptoka na trochę bardziej wydajne i wytrzymałe
    narzędzie (think: laptoki z serii biznesowych ze wzmacnianymi obudowami)

  • 15. Data: 2011-11-08 11:29:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.11.2011 11:04), Wojtek wrote:
> [...]
    > przewiduję (hint: redukujemy papierkologię stosowaną (; )
    > und: zostaje tylko kwestia jak to ująć na fakturze, ale to już mniejszy

    Ja bym ujął tak: usługi programistyczne za październik 2011 :). Podmień
    miesiąc i to czym się zajmujesz ...

    p. m.

  • 16. Data: 2011-11-08 11:31:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2011, Wojtek wrote:

    > mvoicem wystukał, co następuje:

    [...]
    > Hm, no to rozwiązanie najbardziej sensowne. Amortyzacji jakiejkolwiek nie
    > przewiduję

    Co, chcesz go odsprzedać przed upływem roku czy jak?
    Bo jak nie, to ustawodawca przewidział za Ciebie i nic go nie
    obchodzi Twoje zdanie :|

    > (hint: redukujemy papierkologię stosowaną (; )

    Nie da się.
    Amortyzacja jednorazowa, jeśli możesz skorzystać z "pomocy publicznej",
    ale jednak amortyzacja.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-11-08 11:44:59
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    mvoicem wystukał, co następuje:

    > Ja bym ujął tak: usługi programistyczne za październik 2011 :). Podmień
    > miesiąc i to czym się zajmujesz ...

    dosyc dokladnie trafiles, ale wystawiam bardziej szczegółowe faktury...
    bedzie w pozycji "inne" ;)
    gracias

  • 18. Data: 2011-11-08 11:47:49
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 08.11.2011 12:44, Wojtek pisze:
    > mvoicem wystukał, co następuje:

    > dosyc dokladnie trafiles, ale wystawiam bardziej szczegółowe faktury...
    > bedzie w pozycji "inne" ;)

    Ty wystawiasz fakturę za usługi programistyczne.
    Ew. specyfikacja to jest sprawa "pozafakturowa".

    Tomek

  • 19. Data: 2011-11-08 11:50:00
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > [...]
    >
    > Co, chcesz go odsprzedać przed upływem roku czy jak?
    > Bo jak nie, to ustawodawca przewidział za Ciebie i nic go nie
    > obchodzi Twoje zdanie :|

    Doczytawszy o amortyzacji... /me poszedł robić /headbanging/ i to nie w
    koncertowej konotacji...

    > Nie da się.
    > Amortyzacja jednorazowa, jeśli możesz skorzystać z "pomocy publicznej",
    > ale jednak amortyzacja.

    No niestety chyba nie mam takowej możliwości...

  • 20. Data: 2011-11-08 12:13:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-11-08 12:50, Wojtek wrote:

    > No niestety chyba nie mam takowej możliwości...

    Dlaczego?

    Piotrek