  • Data: 2003-05-06 14:15:33
    Temat: Sprzedaz zdjecia za granice
    Od: "Pawel " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzien dobry,

    Czy ktos zechcialby mi pomoc i doradzic jakie przepisy, co powinienem zrobic
    w nastepujacym przypadku:

    na jednej ze stron internetowych zamiescilem zdjecie ktore kiedy wykonalem.
    Zglosil sie chetny ze Stanow, ze chce kupic reprodukcje i zaproponowal cene.
    Zgodzilem sie chetnie, zrobilem odbitke, wyslalem i - troche sie zdziwilem -
    bo dostalem uzgodniona kwote. To wszystko bez umowy tylko wymiana maili.

    W rozmowie telefonicznej z US powiedziano mi, ze musze wypelnic druk PCC i
    zaplacic podatek 2%. Ok poszedlem wypelnilem, po czym kiedy chce oddac to
    urzedniczka chce umowe. Tlumacze w czym problem na co ona stwierdza, ze
    powinienem to ujac w zeznaniu za ten rok (2003) i tam wpisac w odpowiednia
    rubryke kwote jaka uzyskalem za sprzedaz zdjecia a koszty uzuskania przychodu
    jako 50%

    Co zrobić? Nie chcialbym podpasc a urzednicy obawiam sie sami nie do konca
    wiedza co powinienem zrobic

    Dziekuje za wszelkie sugestie
    Pawel