  • 1. Data: 2007-03-25 11:40:09
    Temat: Sprzedaż samochodu jako ŚT w DG a ustalenie wartości zamortyzowanej.
    Od: Buff&Kity <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Sprzedałem samochód, który był moim ŚT. Auto było używane więc
    amortyzacja była 30 miesięczna. Amortyzacje rozliczałem w ostatnim dniu
    każdego miesiąca. I tak... na koniec lutego miałem 26 ratę (?) z 30, ale
    autko sprzedałem 21 marca. I teraz pytanie: jak policzyć wartość
    zamortyzowaną:

    - liczyć 26x wartość raty bo wlicza sę tylko pełny miesięczny okres do
    takiego wyliczenia
    - liczyć 27x wartośc raty bo wlicza się zaokrąglony w górę okres do
    takiego wyliczenia
    - czy może liczyć 26x pełną wartość raty plus wartośc jednej raty za 21
    dni czyli skoro marzec ma 31 dni to np. 200/31=A i potem Ax21 ?

    Proszę pomóżcie bo chciałbym wiedzieć ile muszę oddać cholernej
    dochodówki za marzec... :) Jeśli coś mieszam to wybaczcie ale jestem
    laikiem w tej materii :) Staram się myśleć o tym logicznie, ale polityka
    skarbowa w tym kraju nie zawsze kieruje się logiką ;)

    Dziękuję z góry :)

    Vonn79

  • 2. Data: 2007-03-26 04:41:28
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Buff&Kity napisał(a):
> [...]
    > - czy może liczyć 26x pełną wartość raty plus wartośc jednej raty za 21
    > dni czyli skoro marzec ma 31 dni to np. 200/31=A i potem Ax21 ?

    Ćwiczenie z logiki (dla ułatwienia WP ŚT 30000, żeby rachunki proste
    wyszły):
    do końca lutego zamortyzowałeś 26x1000=26000
    i teraz w marcu masz trzy wyjścia:
    1. zaliczyć w koszty ratę amortyzacji w wysokości 1000 oraz (w związku
    ze sprzedażą) niezamortyzowaną część ST w wysokości 3000 (razem 4000), albo
    2. nie naliczać amortyzacji i zaliczyć w koszty niezamortyzowaną część
    ST w wysokości 4000 lub
    3. dowolne połączenie powyższych.
    Czym się różnią dla podatku dochodowego?

    pzdr

    Tomek

    P.S. Prawidłowa jest wersja 1.