eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż samochodu ciężarowego a kilometrówka.Ratunku!!! › Sprzedaż samochodu ciężarowego a kilometrówka.Ratunku!!!
  • Data: 2005-01-26 18:33:13
    Temat: Sprzedaż samochodu ciężarowego a kilometrówka.Ratunku!!!
    Od: "Paweł i Dori R" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od 03/2003 prowadzę DG. Zawsze rozliczałem się na ryczałacie i VAT. W 02/03
    kupiłem samochód od firmy leasingowej, czyli na fakturę VAT ale oczywiście
    tylko na imię i nazwisko, gdyż firmę prowadzę dopiero od 03/04. W 06/03
    podjąłem decyzję, iż bedę używać tego samochodu do DG na kilometrówkę. I
    tutaj pojawia się problem!
    Teraz chciałbym sprzedać ten samochód - od 05/04r jest on niestety osobowy.
    Wyczytałem, że do samochodów ciężarowych nie stosuje się kilometrówki a
    ponadto jeżeli przysługiwało mi odliczenie VAT to muszę odprowadzić podatek
    VAT.
    Moje pytania:
    1. Jeżeli nie kilometrówka to co? Może powinienem wpisać do wykazu środków
    trwałych
    2. Jeżeli kupiłem na fakturę VAT ze stawką 22%, ale na imię i nazwisko, bo
    nie miałem jeszcze firmy - to mam uważać, że miałem to prawo - chodzi o to,
    że VAT z faktury można odliczyć w miesiącu otrzymania lub w następnym, a
    więc jeżeli faktura z 02/03 to czy mogłem ją odliczyć w 03/03?

    Paweł R