  • Data: 2014-07-05 09:13:45
    Temat: Sprzedaż samochodu a VAT
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    podobno przy okazji ostatniej zmiany przepisów w sprawie rozliczania vatu od
    samochodów w firmie zmieniły się też kwestie sprzedaży takich samochodów.
    Mianowicie mam pojazd ciężarowy do 3,5 tony (busa), który kupiłem ponad 5
    lat temu i użytkowałem przy prowadzeniu działalności gospodarczej osoby
    fizycznej. Kupiłem go od osoby prywatnej, zatem nie odliczyłem w żadnej
    wysokości vatu. Teraz chcę go sprzedać i księgowa mówi mi, że wg. nowych
    przepisów muszę wystawić fakturę vat i naliczyć 23% vatu. Księgowa ostatnio
    popełniła już gafę, więc wolę się upewnić. Tym bardziej, że dla mnie to
    absurd. Nie odliczyłem przy zakupie, a teraz muszę zapłacić vat, który
    powinien być neutralny?