  • Data: 2009-06-30 09:29:12
    Temat: Sprzedaż nieruchomości - PODATKI
    Od: "melon" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    znalazłem w internecie wiele różnych wersji opodatkowania przy sprzedaży
    nieruchomości, dlatego też chcąc uzyskać sensowniejszą odpowiedź
    zdecydowałem się napisać tutaj.

    Sytuacja wygląda następująco:

    Prowadzę działalność gospodarczą (wpis do ew. DG, VAT, KPiR) i chcę nabyć
    nieruchomość - działkę (nie na cele DG, lecz na budowę budynku mieszkalnego
    dla mnie, czyli bez żadnego wpisywania do środków trwałych :) i ujmownaia w
    księgowości firmy).

    Sprzedający - nie wiem czy prowadzi DG - to się okaże dopiero ;-)

    --------

    Teraz pytania:
    - kto płaci podatki wynikające z aktu notarialnego kupna-sprzedaży
    nieruchomości?
    - jeżeli wyniknie, że ja to jaka jest stawka podatku jaką muszę zapłącić?
    - czy nie będę musiał czasem zapłacić dodatkowo podatku VAT?

    Z góry dziękuję za odp.