    From: Michal <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż mieszkania/kupno mieszkania - podakti
    Date: Tue, 21 Apr 2009 05:39:07 -0700 (PDT)

    Witam,

    1. W 2005 roku w maju podpisalem umowe z developerem o kupnie nowego
    mieszkania dla uproszenia na 210 000PLN. Wplacilem zaliczke 10 000
    PLN.
    Na reszte 200 000 wzialem kredyt.

    2. W 2005 w październiku sprzedałem mieszkanie (ktore zakupilem
    wczesniej) - dla uproszczenia 100 000PLN.
    Zlozylem w US zaswiadczenie ze uzyskane pieniadze wydam na cele
    mieszkaniowe.

    3. Akt notarialny na nowe mieszkanie zostal podpisany w Grudniu 2005
    roku.

    4. Pieniadze ze sprzedazy mieszkania wydalem w rozny sposob: 30 000 na
    splate kredytu, troche na remont mieszkania, troche na urzadzenie
    mieszkania (kuchnia, meble, telewizor itd)

    Dzisiaj wezwal mnie US. Wdyawalo mi sie ze sprawa jest prosta.
    Mam akt notarialny na sprzedaz mieszkania na 100 000 i akt notarianly
    na kupno na 200 000. Ale podobno kredytu nie mozna liczyc jako wkladu
    wlasnego. Moge odliczyc splate kredytu + odsetek + wydatki na remont.

    Ale brakuje mi rachunkow na okolo 20 000 PLN :(. Okazuje sie ze musze
    zaplacic 10% podatku + odsetki karne.

    Czy naprawde to dziala w taki sposob? Czy moge w jakis sposob wykrecic
    sie od placenia tego podaktu? Przeciez ja naprawde kupilem mieszkanie
    za wieksza kwote niz sprzedalem.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
    brzozow