  • 11. Data: 2010-11-20 07:30:47
    Temat: Re: Sprzedaz auta bedacego w ST (umowa?)
    Od: Przemek <p...@g...com>

    a taka opcja?
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/349318,wycof
    anie_firmowego_auta_moze_byc_opodatkowane.html

    przekazuje na cele prywatne i w momencie sprzedazy pozniej jezeli
    nastapila ona przed uplywem 6lat???? od przekazania na cele prywatne
    to jest to moj przychod z DG czyli place podatek? Czy tutaj normalnie
    licze wg zasadzy "wzialem minus niezamortyzowana czesc"?
    Z tym, ze nie ma jajek ze jak sprzedam przed uplywem 6m od przekazania
    na cele prywatne to costam?

    Dane w DR sa takie same jak w DG z tym, ze jezeli nazwa mpjej DG to
    "jan kowalski supersoft" to w DR jestem jako Jan Kowalski
    Zadnego vatu nigdy nie odliczalem od zakupu auta bo kupilem je
    prywatnie jako uzywke i po wielu latach jak otworzylem DG to ciagnalem
    na ST

    Oczywiscie zadnej supergwarancji nie mam zamiaru dawac - w umowei
    sprzedazy bedzie "widzialy galy co braly"
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-11-20 10:51:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010, Przemek wrote:

> [...]
    > nastapila ona przed uplywem 6lat???? od przekazania na cele prywatne
    > to jest to moj przychod z DG czyli place podatek?

    A czy widzisz inną możliwość rozumienia tej treści?
    I dla jasności - podatku nie płaci się od takiej transakcji osobno.
    Rozlicza się jak "każdy przychód z DG".

    > Czy tutaj normalnie
    > licze wg zasadzy "wzialem minus niezamortyzowana czesc"?

    Jak chodzi o koszty, to owszem.
    Jeszcze raz: tego NIE opodatkowujesz oddzielnie. Przychód do przychodów
    z DG, koszty wg zasad DG. Żeby kto nie wyczytał z Twojego posta, że
    ma zapłacić "podatek od sprzedaży" (osobno).

    > Z tym, ze nie ma jajek ze jak sprzedam przed uplywem 6m od przekazania
    > na cele prywatne to costam?

    IMO tylko w przypadku, jakby przekazany sprzęt nie spełniał warunku
    "używanego w rozumieniu VAT".

> [...]
    > "jan kowalski supersoft" to w DR jestem jako Jan Kowalski
    > Zadnego vatu nigdy nie odliczalem od zakupu auta bo kupilem je

    No to sprawy VATu w ogóle nie ma.

    > Oczywiscie zadnej supergwarancji nie mam zamiaru dawac - w umowei
    > sprzedazy bedzie "widzialy galy co braly" Pozdrawiam

    Jasne.
    Ale... rozumiem, że to co POZA gwarancją jest dla Ciebie oczywiste?
    Art.10 ustawy:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    ...mam na myśli :P (nie licząc już "wad zatajonych" w rozumieniu 558.2 KC)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-11-20 12:09:20
    Od: Przemek <p...@g...com>

    podsumowujac
    - mamy auto na ST do dnia X
    - sciagamy auto w dniu X
    - sprzedajemy zupelnie prywatnie w dniu X+1
    - placimy podatek normy w ramach DG od roznicy wartosci sprzedazy a
    niezamortyzowana czescia

    Przypadek to zwykle osobowe auto prywatne wciagniete do 1os DG, brak w
    profilu "handel autami" (nie wiem czy ma to znaczenie)

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 14. Data: 2010-11-20 13:21:35
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > - sprzedajemy zupelnie prywatnie w dniu X+1
    > - placimy podatek normy w ramach DG od roznicy wartosci sprzedazy a

    Moim zdaniem w tym przypadku przychodem jest cala otrzymana kwota, a
    niezamortyzowana czesc *nie moze* byc kosztem. Kosztem moze byc, gdy sprzedawany
    samochód jest ST.

    Powiedz dlaczego koniecznie chcesz sobe zycie utrudnic? Sprzedaj normalnie, bez
    kombinowania.

    > Przypadek to zwykle osobowe auto prywatne wciagniete do 1os DG, brak w
    > profilu "handel autami" (nie wiem czy ma to znaczenie)

    Podobnie mozesz nie miec w EDG handlu kompuetrami, ale sprzedac swój "firmowy"
    komputer mozesz.

  • 15. Data: 2010-11-20 17:23:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Nov 2010, s...@a...pl wrote:

    > Moim zdaniem w tym przypadku przychodem jest cala otrzymana kwota,

    Co do tego nie ma wątpliwości.
    Niemniej przyjmijmy, że usiłujemy wyodrębnić z przychodu w DG
    składnik spowodowany sprzedażą:

    > a niezamortyzowana czesc *nie moze* byc kosztem. Kosztem moze byc, gdy
    > sprzedawany samochód jest ST.

    Ale... możesz wskazać, z jakich przepisów ma to wynikać?
    Bo znaleźć nie umiem, jak to Ci wyszło.
    - przychód jest zaliczony do DG (fakt "jużniebyciawST" jest bez
    znaczenia)
    - przepis art.23.1.1 ma zastosowania, ba, są w nim odrębne pozycje
    listy w "podsumowaniu", wprost wymieniające art.10.1.8.d osobno
    od 14.2.1!

    Nadto byłaby to nieuzasadniona "sankcja" za wprowadzenie do EST:
    przecież jak ktoś sprzedaje "osobiście" posiadany samochód, nie
    ujęty w DG, to w przypadku podlegania pod opodatkowanie *ma prawo*
    zaliczenia wydatków na zakup w koszty!

    > Powiedz dlaczego koniecznie chcesz sobe zycie utrudnic? Sprzedaj normalnie,
    > bez kombinowania.

    A tu oczywiście się zgadzam.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-11-20 17:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Nov 2010, Przemek wrote:

    > podsumowujac
    > - mamy auto na ST do dnia X
    > - sciagamy auto w dniu X
    > - sprzedajemy zupelnie prywatnie w dniu X+1

    A Twoja DG nie jest przypadkiem "zupełnie prywatna"?
    Jakaś taka moda panuje na nazywanie zdarzeń o charakterze osobistym
    "prywatnymi", tak jakby te w DG były państwowe :D

    > - placimy podatek normy w ramach DG od roznicy wartosci sprzedazy
    > a niezamortyzowana czescia

    Jedna z moich uwag dotyczyła formalności: efektywnie tak, ale
    formalnie nie. Przychód *w całości* idzie do przychodu z DG,
    koszty takoż w całości, podatek od różnicy - ale całości DG :)

    > Przypadek to zwykle osobowe auto prywatne wciagniete do 1os DG, brak w
    > profilu "handel autami" (nie wiem czy ma to znaczenie)

    Mnie też zastanawia, po co tak kombinujesz.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-11-20 17:55:07
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale... możesz wskazać, z jakich przepisów ma to wynikać?
    > Bo znaleźć nie umiem, jak to Ci wyszło.

    Z głowy mi wyszło. Jaki związek ma sprzedaż tego auta z prowadzoną DG poza tym,
    że kiedys był to ŚT? Jak chcesz zaliczać do kosztów DG niezamortyzowaną część
    czegoś, co z tą DG nie ma już nic wspólnego? Po przekazaniu ŚT na cele osobiste
    nie widzę możliwości, by cokolowiek z nim związanego mogło być kosztem. Gdyby
    było inaczej, to możnaby np. po 6 latach sprzedać ST (już bez zaliczania tej
    sprzedaży do dochodów z DG), a do kosztów wrzucić niezamortyzowaną część. W nocy
    będę szukał uzasadnienia swojej tezy :)

  • 18. Data: 2010-11-20 18:07:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-20 18:27, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Mnie też zastanawia, po co tak kombinujesz.

    Prawdopodobnie nie chce się załapać na sprzedaż konsumencką.
    Również w przypadku rzeczy używanych jest rok na niezgodność z umową i
    nie da się tego wyłączyć.

    Piotrek

  • 19. Data: 2010-11-20 18:08:12
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > przecież jak ktoś sprzedaje "osobiście" posiadany samochód, nie
    > ujęty w DG, to w przypadku podlegania pod opodatkowanie *ma prawo*

    Czyli poniższy scenariusz jest ok?
    Załóżmy, że mam samochód, który wiele lat temu kupiłem w salonie.
    Wprowadzam teraz do EŚT po cenie zakupu, amortyzuję przez krótki czas,
    po czym sprzedaję. Cena sprzedaży, ledwie kilka % początkowej wartości,
    jest moim przychodem, za to w koszty idzie cena salonowa minus te kilka rat?
    Andrzej www.radom.ws

  • 20. Data: 2010-11-20 18:10:47
    Od: <s...@a...pl>

    Już wiem, czemu mi nie pasowało. Nie ma kosztów, ale w specyficzny sposób liczy
    się przychód takiej sprzedaży
    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/podat
    ek;od;wycofanych;srodkow;trwalych,64,0,263232.html

    I wychodzi, że koszty są, tylko trochę zakamuflowane :)
    I tak oto doszliśmy do porozumienia :)