  • Data: 2004-09-20 17:57:52
    Temat: Sposób na edukację i służbę zdrowia???
    Od: ObiVan<s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    chcę się podzielić pewnym pomysłem na rozwiązanie problemu
    szkolnictwa i
    służby zdrowia. Pomysł nie jest mój, został zaprezentowany w książce
    realiach polskich, przez mądrego i godnego szacunku (dla mnie)
    człowieka.
    Pierwotnie dotyczył rozwiązania dla szkolnictwa powszechnego. Ja chcę
    go
    tutaj rozwinąć i przenieść na szkolnictwo ogólnie i służbę zdrowia,
    może w
    nieco zmodyfikowanej postaci. Autora oczywiście przedstawię, ale
    może w
    innej fazie rozwoju wątku. Troszkę przydługi wstęp się kończy :-) teraz
    meritum.

    Aktualnie płacimy 8% składki zdrowotnej i podatek w różnej wysokości
    którego niewiadoma część przeznaczona jest na edukację. Pieniądze
    te
    trafiają do wspólnego wora (w uproszczeniu) a potem są
    redystrybuowane przez
    różnego rodzaju instytucje do tego powołane, które przejadają
    niemałą (żeby
    nie powiedzieć lwią część) część zebranych pieniędzy. Jeśli każdy
    obywatel-
    podatnik te pieniądze (których procentowa wartość zostałaby
    określona)
    wpłacałby na swoje konto (może w funduszu celowym - by były
    bezpiecznie
    inwestowane) to ON decydowałby na co i kiedy mają być wydatkowane.
    Instytucje pośredniczące "szlak by trafił" :-) nie byłyby już potrzebne,
    powstałby rynek edukacji i placówek zdrowotnych.
    Piniądze lokowane w funuszu byłyby zamieniane na jednostki
    uczestnictwa i
    mogłyby podlegać obrotowi wtórnemu. Byłyby to jednak "jednostki"
    celowe
    tylko edukacja i zdrowie. Czy mogłyby być
    dziedziczone?...zastanawiam się
    jeszcze. Obrót wtórny mógłby zapewnić dostęp do edukacji innym
    osobom,
    rodzinie, to samo z kosztownymi operacjami.
    Pomysł przedstawiam w zgrubnym zarysie, liczę ze pomożecie mi go
    rozwinąć.
    Zapraszam do "pogrzebania" koncepcji lub jej dopracowania

    pozdrawiam
    sławek

    -> http://usenet.pomocprawna.info