  • 1. Data: 2005-06-22 14:37:16
    Temat: Spadek i Art.22 par.2. ust. 1 Ordynacji podatkowej
    Od: "Tomek" <k...@k...chip.pl>

    Dzień dobry. Mam następujące pytanie i jeżeli można proszę o odpowiedz bo
    się nie orientuję. Mianowicie chodzi o spadek otrzymany na podstawie
    postanowienia sądu który się uprawomocnił 01.12.2004. Naczelnik Urzędu
    Skarbowego wszczął postępowanie z urzędu 06.06.2005. Zostało wysłane
    zeznanie podatkowe o nabyciu majątku w terminie 14 dni od doręczenia
    postanowienia 20.06.2005. Mam pytanie czy można skorzystać z art. 22 par. 2
    ust. 1 Ordynacji podatkowej o zwolnieniu z podatku ( odpowiednio
    uzasadniając) i kiedy taki wniosek należy złożyć ? Czy należy poczekać na
    decyzję US o wysokości podatku czy należało dołączyć taki wniosek do
    zeznania ? Za wszelkie informacje z góry dziękuje. Tomek.