eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSkorzystanie ze zwolniena z VAT - problm z interpretacją przepisów › Skorzystanie ze zwolniena z VAT - problm z interpretacją przepisów
    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Skorzystanie ze zwolniena z VAT - problm z interpretacją przepisów
    Date: Mon, 11 Jan 2010 23:02:10 +0100

    Witam!
    Pisałem o sprawie kilka wątków wyżej.
    Chodzi o to, że w związku z ostatnią nowelizacją ustawy o VAT
    postanowiłem skorzystać ze zwolniania od VAT z dniem 1.1.2010
    Złożyłem już aktualizację VAT-R, ale mam problem.
    Cztery panie z KIP oraz koledzy na forum są zdania, że w przypadku tym
    (jeżeli chodzi o reguły zwrotu odliczonego już VATu) ma zastosowanie
    art. 91 ust. 7d ustawy (czyli w przypadku wyposażenia o wartości poniżej
    15.000 zł należy zwrócić VAT tylko od rzeczy zakupionych w ostatnim roku)
    Natomiast pani w moim US uparła się, że ma tu zastosowanie art 15 ustawy
    (odnosnie zakończenia wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu)
    No i mam problem. Nie chcę isć na udry z US.
    Pani z US zaproponowała, żebym zrobił tak jak ona chce i jednocześnie
    wystąpił o wydanie interpretacji podatkowej, a jeżeli odpowiedź będzie
    dla mnie korzystna, to sobie zrobię korektę.

    Nie są to może jakieś wielkie pieniądze, może 500-800 zł ale zachodu
    trochę. Najpierw przekopać faktury z oststnich 5 lat - wykazać ten VAT,
    zwrócić, zaksięgować w koszty w kpir tylko po to, aby najprawdopodobniej
    po kilku miesiącach wszystko odkręcać.
    W związku z tym mam pytanie: czy znacie może jakąś interpretację, która
    by to wyraźnie roztrzygała i pomogła mi przekonać panią z US?

    Pozdrawiam

    Przemek