  • 1. Data: 2010-01-11 22:02:10
    Temat: Skorzystanie ze zwolniena z VAT - problm z interpretacją przepisów
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Pisałem o sprawie kilka wątków wyżej.
    Chodzi o to, że w związku z ostatnią nowelizacją ustawy o VAT
    postanowiłem skorzystać ze zwolniania od VAT z dniem 1.1.2010
    Złożyłem już aktualizację VAT-R, ale mam problem.
    Cztery panie z KIP oraz koledzy na forum są zdania, że w przypadku tym
    (jeżeli chodzi o reguły zwrotu odliczonego już VATu) ma zastosowanie
    art. 91 ust. 7d ustawy (czyli w przypadku wyposażenia o wartości poniżej
    15.000 zł należy zwrócić VAT tylko od rzeczy zakupionych w ostatnim roku)
    Natomiast pani w moim US uparła się, że ma tu zastosowanie art 15 ustawy
    (odnosnie zakończenia wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu)
    No i mam problem. Nie chcę isć na udry z US.
    Pani z US zaproponowała, żebym zrobił tak jak ona chce i jednocześnie
    wystąpił o wydanie interpretacji podatkowej, a jeżeli odpowiedź będzie
    dla mnie korzystna, to sobie zrobię korektę.

    Nie są to może jakieś wielkie pieniądze, może 500-800 zł ale zachodu
    trochę. Najpierw przekopać faktury z oststnich 5 lat - wykazać ten VAT,
    zwrócić, zaksięgować w koszty w kpir tylko po to, aby najprawdopodobniej
    po kilku miesiącach wszystko odkręcać.
    W związku z tym mam pytanie: czy znacie może jakąś interpretację, która
    by to wyraźnie roztrzygała i pomogła mi przekonać panią z US?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-01-11 23:52:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jan 2010, cyklista wrote:

    > W związku z tym mam pytanie: czy znacie może jakąś interpretację, która by to
    > wyraźnie roztrzygała i pomogła mi przekonać panią z US?

    IMVHO zapis jest na tyle oczywisty, że nie ma czego interpretować, więc
    i o interpretację będzie trudno.
    Przejście na zwolnienienie NIE JEST zakończeniem PODLEGANIA, więc o czym
    mowa.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-12 00:22:40
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMVHO zapis jest na tyle oczywisty,

    Widać nie dla każdego...
    że nie ma czego interpretować, więc
    > i o interpretację będzie trudno.
    > Przejście na zwolnienienie NIE JEST zakończeniem PODLEGANIA, więc o czym
    > mowa.
    To co robić?

  • 4. Data: 2010-01-12 17:04:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010, cyklista wrote:

    > To co robić?

    Nie wiem :(, skoro piszesz że "nie chcesz iść na udry" (tak
    naprawdę wcale nie z USem, a z konkretną urzędniczką o hm...
    oryginalnych (?) poglądach).
    Nie umiesz jakoś sprowokować akcji "to idziemy do kierowniczki"?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-01-12 17:14:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2010 o 18:04:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > oryginalnych (?) poglądach).
    > Nie umiesz jakoś sprowokować akcji "to idziemy do kierowniczki"?

    Tylko po co, przecież kontrolować będzie zapewne ktoś zupełnie inny.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-01-12 17:38:19
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    > Nie umiesz jakoś sprowokować akcji "to idziemy do kierowniczki"?

    Hmm... Do kierowniczkki, mówisz?
    Tylko, że to własnie już jakby... kierowniczka... była...

  • 7. Data: 2010-01-12 21:21:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010, Tomek wrote:

> [...]
    [...]
    > Tylko po co, przecież kontrolować będzie zapewne ktoś zupełnie inny.

    Jak rozumiem, nie idzie o to co powie ew. kontrola, lecz o fakt
    że (mająca inne zdanie) urzędniczka przyczepi się "dla zasady".
    Zarządzi "czynności sprawdzające", wezwie do korekty "bo pan źle
    policzył") itede.
    A cykliście zimno i nie chce mu się do US jeździć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-01-12 21:54:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2010 o 22:21:32 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > policzył") itede.
    > A cykliście zimno i nie chce mu się do US jeździć ;)

    Mnie skarbowcy nauczyli że cięższe przypadki załatwia się pocztą
    lub u naczelnika. Inne warianty nie mają sensu.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-01-13 16:16:34
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    cyklista pisze:

    > Hmm... Do kierowniczkki, mówisz?
    > Tylko, że to własnie już jakby... kierowniczka... była...

    Dziś o to samo pytałem w US w sąsiednim, trochę wiekszym mieście i...
    Pani była tego samego zdania, co pani w moim US. Widać były na tym samym
    szkoleniu...