eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmySamochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy
  • Data: 2006-03-14 09:03:48
    Temat: Samochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Od pewnego czasu "konikiem" kontroli urzędów skarbowych jest temat
    samochodów firmowych.
    Czy ma ktoś materiały (np wewnętrzne regulaminy) które kreując warunki
    zgodne z przepisami prawa opisywałyby sposób przydziału samochodu służbowego
    pracownikowi tak aby nie stanowiło to przychodu pracownika i stanowiło w
    pełnym zakresie koszty uzyskania przychodu firmy.

    Celem firmy jest aby pracownicy mogli miec powierzone samochody i mogli
    korzystać z samochodów służbowych na trasie praca-dom-praca w taki sposób
    żeby nie zaistniały warunki pozwalające stwierdzic że takie uzytkowanie było
    przychodem pracownika ( należy wtedy ten przychód wyliczyć, ozusować,
    opodatkowac itd)
    Jednocześnie w takiej sytuacji ta "część" eksploatacji pojazdów nie
    stanowiłaby kosztu uzyskania przychodu firmy, a chcemy aby stanowiła w
    pełnym zakresie, głównie dlatego że pojazdy sa leasingowane i stworzenie
    mechanizmu pozwalającego wyliczyć podział kosztów na te które stanowią KUP i
    nie stanowią jest co najmniej problematyczny.
    Czytałem orzecznictwo na ten temat i żeby było ciekawiej, to przychód
    pracownika wynikający z uzywania samochodów w interpretacji UKS i izb
    skarbowych nie może być liczony wg kosztów "kilometrówki" ale należy go
    określać w cenach rynkowych, np tak jakby dysponował autem wynajętym z
    wypożyczalni, czyli przychód pracownika i koszty podatkowe i zusowskie z
    tego tytułu byłyby bardzo wysokie.
    Analizowałem także mechanizm umowy użyczenia (np codziennie od 16 do 7
    rano), ale tu nam wchodzi znowu temat podziału czasu i kosztów eksloatacji
    na kwalifikowane do KUP i niekwalifikowane.
    Najprościej byłoby w ogóle zaknąć temat poierzania samochodów ale ucierpi na
    tym bardzo sprawność operacyjna firmy oraz stan samych samochodów które nie
    będą miały wyznaczonegi i odpowiedzialnego "opiekuna" . Odpowiedzialność
    jednej osoby za cały park nie whcodzi w grę- poprostu nie sprawdza się w
    naszej rzeczywistości.
    Jezeli ktoś ma jakieś doświadczenia i materiały - będę wdzięczny.
    --
    Jackare


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1