eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010 › Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010
    Date: Mon, 14 Jun 2010 07:58:20 +0200
    From: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010

    Witam

    Niedawno założyłem DG. Posiadam prywatny samochód Citroen Xsara kombi z
    1999 roku, w dowodzie rejestracyjnym i w karcie pojazdu wpis: samochód
    ciężarowy. Niestety nie posiadam świadectwa homologacji ani jego odpisu
    - nie jestem pierwszym właścicielem auta. W świetle ciągłych zmian
    prawa, a właściwie orzeczeń sądów nie wiem czy mogę stosować ulgi VAT.

    Moje pytania są następujące:

    1. Czy mogę wciągnąć to auto na firmę stosując amortyzację jednorazową
    (koszt zakupu w 2009 roku 5500zł z umowy kupna, US wycenił samochód na
    7000 i od tego zapłaciłem podatek PCC), czyli kwota do amortyzacji 5500.
    Wiem że amortyzacja jednorazowa przysługuje tylko samochodom ciężarowym,
    więc czy mogę to auto (z kratką) zamortyzować jednorazowo?

    2. Samochód był zakupiony bez faktury, od osoby prywatnej, czyli czy nie
    stosuję żadnego odliczenia VAT od zakupu (nic nie wpisuję do rejestrów
    VAT - tylko kwotę do amortyzacji do KPiR w kolumnę 13 - pozostałe wydatki) ?

    3. Czy jestem uprawniony do odliczania podatku VAT od nabytej benzyny i
    gazu do tego auta?

    4. Czy jeżeli w tej chwili kratka jest zdemontowana grożą mi jakieś
    konsekwencje prawne - skarbowe?