  • 1. Data: 2006-03-14 16:08:39
    Temat: SPRZEDAŻ KOMISOWA
    Od: "POEMA S.J" <p...@w...pl>

    Witam serdecznie
    Słyszałem że istnieje forma sprzedaży komisowaej polegajaca na tym że:
    otrzymuje sie towar od dostawcy i po sprzedazy tegoz towaru dostawca
    wystawia f vat. Dla sprzedającego jest to o tyle korzystne że nie musi
    płacic vat-u od zakupionego towaru.
    Czy ktos moze mi powiedzieć jak wyglada taka forma handlu od strony prawnej
    i gdzie ew. można doczytać o tym.
    pozdr
    MP

  • 2. Data: 2006-03-18 10:45:21
    Temat: Re: SPRZEDAŻ KOMISOWA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Mar 2006, POEMA S.J wrote:

> [...]
    > otrzymuje sie towar od dostawcy i po sprzedazy tegoz towaru dostawca
    > wystawia f vat. Dla sprzedającego jest to o tyle korzystne że nie musi

    Nieściśle: nie musi płacić VATu od tej częsci ceny towaru, która
    była ceną zakupu, *o ile* zakup był zwolniony.
    Z grubsza pasuje do tego o czym mówisz, ale pominąłeś zarówno prowizję
    jak i przypadki kiedy kupowany towar już jest oVATowany.

    > Czy ktos moze mi powiedzieć jak wyglada taka forma handlu od strony prawnej
    > i gdzie ew. można doczytać o tym.

    W ustawie!
    +++cytat+++
    Art. 30.
    1. Podstawę opodatkowania czynnoœci maklerskich, czynnoœci
    wynikajšcych z zarzšdzania funduszami powierniczymi,
    czynnoœci wynikajšcych z umowy agencyjnej lub zlecenia,
    poœrednictwa, umowy komisu lub innych usług o podobnym
    charakterze stanowi dla:

    1) zleceniodawcy - kwota należna z tytułu dostawy,
    pomniejszona o kwotę podatku;
    2) komisanta:
    a) kwota należna z tytułu dostawy towarów, pomniejszona
    o kwotę podatku - w przypadku dostawy towarów osobie trzeciej,
    na rachunek komitenta,
    b) kwota należna wraz z kwotš prowizji, pomniejszona o kwotę
    podatku - w przypadku dostawy towarów nabytych przez komisanta
    na rzecz komitenta;
    3) komitenta - kwota należna pomniejszona o kwotę prowizji komisanta,
    pomniejszona o kwotę podatku - w przypadku dostawy towarów dla komisanta;
    [...inne "maklery"...]

    Jak komitent jest zwolniony lub nie podlega to w cenie jest tylko
    VAT od prowizji, a dokument ma szczególną postać - f-ra VAT MARŻA,
    na której nie wykazuje się kwoty podatku (tam JEST VAT, ale nie
    wiadomo ILE, wiadomo że TYLKO od prowizji :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)