  • 1. Data: 2004-02-20 16:37:40
    Temat: Ryczałt, przekazanie laptopa na cele DG
    Od: Michal Jonik <m...@o...pl>

    Witam grupowiczów

    Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany ale wszedzie była mowa o KPiR.
    Ja jestem "ryczałtowcem" więc KUP odpada. Czy mogę odliczyć sobie VAT?
    Jak mam taki fakt zaksięgować?

    Z góry dzięki za wszelkie info
    Pozdrawiam
    Michał Jonik

  • 2. Data: 2004-02-20 19:25:56
    Temat: Re: Ryczałt, przekazanie laptopa na cele DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Michal Jonik wrote:
    [...]
    >+ Ja jestem "ryczałtowcem" więc KUP odpada. Czy mogę odliczyć sobie VAT?

    Nie bardzo. W momencie zakupu *nie miałeś prawa* do odliczenia,
    a z tytułu "przekazania" go nie nabywasz: przekazanie na cele
    DG przezornie nie jest opodatkowane :] (przekazanie na cele
    osobiste jak najbardziej !).

    >+ Jak mam taki fakt zaksięgować?

    Nijak. Wpisać do ewidencji środków trwałych... nie wiem jak to
    się poprzednio nazywało (wykaz ?), ale teraz chyba też EST.
    Inna sprawa, że ciekawi jesteśmy po grzyba ci owo "przekazanie"...
    Przeczytaj co mi Maddy napisała :) ostatnio "w temacie" opodat-
    kowania PRZY SPRZEDAŻY i się zastanów.
    Jakbyś kupił NOWY sprzęt i wiadomo że "w celu DG" to co innego,
    IMHO nie warto się narażać. Ale "swój osobisty" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-21 10:47:44
    Od: Michal Jonik <m...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > a z tytułu "przekazania" go nie nabywasz: przekazanie na cele
    > DG przezornie nie jest opodatkowane :] (przekazanie na cele

    Thx.

> [...]
    > Jakbyś kupił NOWY sprzęt i wiadomo że "w celu DG" to co innego,
    > IMHO nie warto się narażać. Ale "swój osobisty" ?

    Tak, swój osobisty.
    Chciałem po prostu wycisnać jakąś kasę z faktu, że mam tego lapa... :-)

    Michał

  • 4. Data: 2004-02-21 11:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Feb 2004, Michal Jonik wrote:
    [...]
    >+ Chciałem po prostu wycisnać jakąś kasę z faktu, że mam tego lapa... :-)

    *Na ryczałcie* to kupowianie czegokolwiek jest metodą na "wyciskanie
    kasy" wyłącznie z kasy własnej :)
    Oczywiście na KPiR/PK takoż "z własnej" wykładasz, ale masz przynajmniej
    satysfakcję że podatku uszczknąłeś :> !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)