  • 1. Data: 2007-01-31 20:58:04
    Temat: Ryczałt - jak to jest z vatem
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Witam!

    Przeszedłem w tym roku z KPiR na ryczałt. Jestem vatowcem. Może mi ktoś
    wyjaśnić jak to jest z vatem na ryczałcie? Rozumiem że prowadzę
    ewidencję przychodów vat, ale czy mam możliwość odpisywania vatu, np. z
    telefonu?
    Czy może jest tak, że vat naliczony na fakturach od kontrahentów
    wędruje w całości do skarbówki (jestem tylko pośrednikiem)?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 2. Data: 2007-01-31 23:50:45
    Temat: Re: Ryczałt - jak to jest z vatem
    Od: opix <o...@o...eu>

    Rafał Wawrzycki wrote:

> [...]
    > Czy może jest tak, że vat naliczony na fakturach od kontrahentów
    > wędruje w całości do skarbówki (jestem tylko pośrednikiem)?

    ryczałt to ryczałt i płacisz od przychodu netto
    a vat to jest vat i musisz prowadzić pełną dokumentację vat

    jedno do drugiego ma tyle że tu masz przychód netto a tam masz koszty na
    wacie zmniejszajace vat nalezny od sprzedazy
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-02-01 00:32:11
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 01 lut 2007 w liście [news:epr9td$l81$1@news.onet.pl] opix
    [o...@o...eu] napisał(a):

> [...]
    >
    > jedno do drugiego ma tyle że tu masz przychód netto a tam masz
    > koszty na wacie zmniejszajace vat nalezny od sprzedazy

    Ano tyle łapię. Nie dopisałem, że prowadzę wyłącznie działalność
    usługową, więc nie mam kosztów typu zakup towarów. Dlatego pytam czy
    mogę odliczyć vat z telefonu, czy generalnie z czegoś co mi jest
    potrzebne do generowania przychodu. Wcześniej wrzucałem taki koszt w
    KPiR netto i odpowiednio wyliczony podatek do rejestru vat. A jak mam
    robić teraz?

  • 4. Data: 2007-02-01 00:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Jan 2007, Rafał Wawrzycki wrote:

> [...]
    > wyjaśnić jak to jest z vatem na ryczałcie? Rozumiem że prowadzę
    > ewidencję przychodów vat, ale czy mam możliwość odpisywania vatu, np. z

    No przecież.
    VAT jest *odrębny* od podatku dochodowego, nie ma różnicy w traktowaniu
    VAT na KPiR i ryczałcie!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-01 00:41:02
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 01 lut 2007 w liście
    [news:Pine.WNT.4.64.0702010133100.2836@athlon64] Gotfryd Smolik news
    [s...@s...com.pl] napisał(a):

    > No przecież.
    > VAT jest *odrębny* od podatku dochodowego, nie ma różnicy w
    > traktowaniu
    > VAT na KPiR i ryczałcie!

    Tak też mi się wydawało, ale wolałem się upewnić. Dzięki!

  • 6. Data: 2007-02-01 01:26:58
    Od: opix <o...@o...eu>

    Rafał Wawrzycki wrote:

> [...]
    > potrzebne do generowania przychodu. Wcześniej wrzucałem taki koszt w
    > KPiR netto i odpowiednio wyliczony podatek do rejestru vat. A jak mam

    identycznie -przecież VAT liczyłeś według ustawy o VAT
    --
    ===opix===