eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRyczałt ewidencjonowany - jakie dane do obliczeń - z przelewu czy wysyłane do ZUS ?Ryczałt ewidencjonowany - jakie dane do obliczeń - z przelewu czy wysyłane do ZUS ?
  • Data: 2007-10-02 06:38:38
    Temat: Ryczałt ewidencjonowany - jakie dane do obliczeń - z przelewu czy wysyłane do ZUS ?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pytanie odnośne obliczenia podatku w pewnym przypadku.
    Sytuacja: kobieta ma DG, na ryczałcie, czas gdy jest na macierzyńskim,
    czyli płaci tylko zdrowotne, a społeczne proporcjonalnie za określone
    miesiące.
    ZUS promocyjny.

    Przykładowo za miesiąc kwiecień (płatne w maju do 10tego) kwota skł. społ.
    obliczona proporcjonalnie wynosiła 40 zł i tyle było wypełnione w deklaracji
    do ZUS-u.
    Faktyczny przelew w maju za kwiecień wyniósł całość, czyli - 99,18
    (społeczne)
    (w oczekiwaniu na decyzje ZUS-u o przyznaniu zasiłku macierzyńskiego, tak
    kazała zrobić pani w ZUS-ie) i 175,25 za zdrowotne.

    Za maj (płatne w czerwcu) w deklaracji do ZUS poszło za społeczne 0 zł,
    natomiast
    przez pomyłke przelew poszedł znów na pełną kwotę, czyli 99,18 zł. Zdrowotne
    tak jak należy czyli całość w deklarcji i w przelewie.

    W następnych miesiącach deklaracje nadal były wypełniane jak to wynikało ze
    stanu
    faktycznego, przelewy za społeczne zaś w taki sposób żeby wyrównać nadpłatę
    zrobiona w ciągu tych dwóch miesięcy do ZUS.

    Teraz mam pytanie czy przy obliczaniu podatku w tych i kolejnych miesiącach,
    należy
    brać: (przykładowo miesiąc maj):
    - kwoty wypełniane w deklarcji ZUS czyli np w maju (za kwiecień):
    XXXX zł - 40 zł = (XXX x 3%) - 164,06 = xxx

    czy

    - kwoty faktycznie przelewane do ZUS, kwoty z przelewów, czyli za maj:
    XXXX zł - 99,18 = (XXX x 3%) - 164,06 = xxx

    Mam nadzieję, że czytelnie objaśniłem przykład.
    Chodzi generalnie o zasadę czy kwota odliczenia składki społecznej od
    przychodu
    powinna być brana z tego co wyszło w deklaracji do ZUS czy z faktycznej
    kwoty
    jaka zostałą zrobiona przelewem do ZUS ?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc
    Grzegorz