eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRyczałt ewidencjonowany - jakie dane do obliczeń - z przelewu czy wysyłane do ZUS ? › Re: Ryczałt ewidencjonowany - jakie dane do obliczeń - z przelewu czy wysyłane do ZUS ?
  • Data: 2007-10-02 09:20:17
    Temat: Re: Ryczałt ewidencjonowany - jakie dane do obliczeń - z przelewu czy wysyłane do ZUS ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Oct 2007, Grzes wrote:

    > Teraz mam pytanie czy przy obliczaniu podatku w tych i kolejnych miesiącach,
    > należy brać:
    > - kwoty wypełniane w deklarcji ZUS czyli np w maju (za kwiecień):
    [...]
    > czy
    [...]
    > - kwoty faktycznie przelewane do ZUS, kwoty z przelewów,
    [...]
    > Mam nadzieję, że czytelnie objaśniłem przykład.

    Odpowiedź jest w ustawie o ryczałcie:
    http://www.gofin.pl/5,36,28341,2.html
    +++
    Art. 11. 1. Podatnik uzyskujšcy przychody wymienione w art. 6 ust. 1 i 1a,
    opłacajšcy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, może odliczyć od
    przychodów stratę, o której mowa w art. 9 ust. 3 i 3a ustawy o podatku
    dochodowym, oraz wydatki okreœlone w art. 26 ust. 1 ustawy o podatku
    dochodowym, jeżeli nie zostały odliczone od dochodu lub nie zostały
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie przepisów ustawy o
    podatku dochodowym.

    2. W przypadku dokonywania odliczeń od przychodów, o których mowa w ust.
    1, stosuje się odpowiednio przepisy art. 9 ust. 3 i 3a oraz art. 26 ust.
    5-7h ustawy o podatku dochodowym.
    ---

    goto:
    http://www.gofin.pl/5,36,28354,7.html
    +++
    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3,
    art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art.
    24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po
    odliczeniu kwot:
    [...]
    [...BACZNOŚĆ!!...]
    a) zapłaconych w roku podatkowym
    [...spocznij!...]
    bezpoœrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe
    oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim współpracujšcych,
    ---

    > Chodzi generalnie o zasadę

    ...że masz zaległe ustawy do poczytania. I nic Cię nie zwalnia
    z tego obowiązku, nawet podsunięcie cytatu na grupie.
    To na zachętę było ;)

    pzdr, Gotfryd