  • Data: 2006-11-08 14:52:15
    Temat: Rozpoczęcie jednoosobowej działalności i kilka pytań
    Od: "Grys" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    1.10.2006 założyłem DG (KPiR, VAT) i w związku z tym mam kilka
    pytań:

    1. Siedziba firmy to moja mieszkanie, do którego kupiłem nowy zamek (
    zakup mieszkania zbiegł się w czasie z założeniem firmy) - czy taki
    zakup (F VAT na firmę) jest KUP? Czy od tego mogę odliczyć VAT?
    2. Chcę wnieść do firmy aportem posiadany samochód (jestem jego
    współwłaścicielem - właścicielem głównym jest ojciec).
    Rozumiem, że zamortyzować go mogę dopiero w listopadzie. Wartość
    samochodu to ok 6000 - 7000. Nie mam żadnego dokumentu który
    określałby % udział właśności. Chciałbym go jednorazowo
    zamortyzować. Jak określić wartość pojazdu aby US się nie
    przyczepił - jak najbezpieczniej to zrobić?
    3. Nie złosiłem się do ZUS w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia
    działalności. Zrobiłem to kilka dni temu. Mogę się spodziewać
    jakiś konsekwencji? Sam ZUS opłacę w terminie.

    Pozdrawiam,
    Grzesiek