  • Data: 2006-11-09 01:02:24
    Temat: Re: Rozpoczęcie jednoosobowej działalności i kilka pytań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Nov 2006, Grys wrote:

    > 1. Siedziba firmy to moja mieszkanie,

    ...miejsce zamieszkania to miejsce zamieszkania ;)
    Osoba fizyczna nie ma "siedziby" w rozumieniu KC, ustawy o VAT i paru
    podobnych - co masz na myśli?
    Miejsce przechowywania ksiąg?
    Miejsce prowadzenia DG?

    > 2. Chcę wnieść do firmy aportem posiadany samochód (jestem jego
    > współwłaścicielem - właścicielem głównym jest ojciec).

    Nie "wnosi się".
    "Wniesienie" to czynność zmiany osoby będącej właścicielem.
    Samochód (swój) można ująć w ewidencji - on *dalej* jest
    prywatny i jest własnością właściciela.
    Jak to jeden z Ludwików Francuskich rzekł, parafrazujemy:
    "firma to ja"!

    > Rozumiem, że zamortyzować go mogę dopiero w listopadzie.

    Cały? w jednym miesiącu?

    > Wartość
    > samochodu to ok 6000 - 7000. Nie mam żadnego dokumentu który
    > określałby % udział właśności.

    Kodeks Cywilny stanowi że "default" jest "po równo".

    pzdr, Gotfryd