  • Data: 2006-11-09 18:01:36
    Temat: Re: Rozpoczęcie jednoosobowej działalności i kilka pytań
    Od: c...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Grys napisał(a):
    > Witam,
    >
    > 1.10.2006 założyłem DG (KPiR, VAT) i w związku z tym mam kilka
    > pytań:
    >
    > 1. Siedziba firmy to moja mieszkanie, do którego kupiłem nowy zamek (
    > zakup mieszkania zbiegł się w czasie z założeniem firmy) - czy taki
    > zakup (F VAT na firmę) jest KUP? Czy od tego mogę odliczyć VAT?
    > 2. Chcę wnieść do firmy aportem posiadany samochód (jestem jego
    > współwłaścicielem - właścicielem głównym jest ojciec).
    > Rozumiem, że zamortyzować go mogę dopiero w listopadzie. Wartość
    > samochodu to ok 6000 - 7000. Nie mam żadnego dokumentu który
> [...]

    Można amortyzować środek trwały który jest współwłasnością.
    Gdy nie ma wyszczególnienia jaki % własności przyjmuje się po
    połowie.
    Sporządzasz protokół przyjęcia samochodu jako śt. Określasz cenę
    rynkową na np 6000 zł.
    Wpisujesz 50% tej wartości do ewidencji śt. wartość 3000 zł
    podlega jednorazowej amortyzacji.
    Wpisujesz 3000 zł w kolumnie 14.

    W zasadzie powinna być kara pieniężna za nie dotrzymanie terminu
    złożenia zawiadomienia ZUS. Możesz twierdzić że wysłałeś druk
    pocztą listem zwykłym i dziwisz się że nie doszło.

    Zakup zamka do mieszkania nie będzie KUP-em bo nie udowodnisz związku
    z osiągniętym przychodem. Mieszkanie uzywasz prywatnie a część
    masz wydzieloną na firmę .
    Odradzam zakwalikowanie zakupu jako KUP.