  • Data: 2005-02-24 12:59:33
    Temat: Różnice kursowe - jakim dukument
    Od: panTarhei <p...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Jakim dokumentem osoba prowadząca KPiR (memoriał), będąca VAT-owcem powinna
    zaksięgować obliczone różnice kursowe z tytułu sprzedaży usług
    kontrahentowi zagranicznemu (VAT 22%)?
    O ile sama metoda nie budzi wątpliwości (obliczenie wartości kwot faktury
    wg średniego kursu NBP z dnia powstania obowiązku podatkowego i powtórzenie
    tejże operacji dla kursu kupna banku rozliczającego z dnia dokonania
    zapłaty, a następnie porównanie wyliczonych wielkości i stosowne
    zaksięgowanie in +/-), o tyle nie wiem jakim dokumentem mam właśnie tę
    wyliczoną kwotę zaksięgować.
    Wskazanie podstawy prawnej nie będzie niemile widziane ;)

    Pozdrawiam
    panTarhei