  • 1. Data: 2006-02-28 10:21:24
    Temat: Rozliczenie z zona a inne miejsca zamieszkania
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    Witam
    Chce rozliczyc sie z zona ale jestesmy zameldowani w dwoch innych miejscach
    podlegajacych pod dwa rozne Urzedy Skarbowe. Czy PIT skladam w swoim
    urzedzie czy w urzedzie, pod ktory podlega zona?

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 2. Data: 2006-02-28 10:39:17
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Mazi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podlegajacych pod dwa rozne Urzedy Skarbowe. Czy PIT skladam w swoim
    > urzedzie czy w urzedzie, pod ktory podlega zona?

    Rozp. MF z 22.08.2005 w sprawie właściwości organów podatkowych

    § 4. 1. Właściwość miejscową organów podatkowych w sprawach opodatkowania
    podatkiem dochodowym od osób fizycznych ustala się według miejsca pobytu
    osoby fizycznej, jeżeli nie ma ona miejsca zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    2. Przy opodatkowaniu małżonków mających różne miejsca zamieszkania, jeżeli
    na ich wniosek podlegają oni łącznemu opodatkowaniu, właściwość miejscową
    ustala się według miejsca zamieszkania jednego z małżonków, wskazanego we
    wspólnym rocznym zeznaniu podatkowym.

    zwróc uwagę, że mowa nie o miejscu zameldowania a zamieszkania

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-02-28 11:01:45
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

> [...]
    > ustala się według miejsca zamieszkania jednego z małżonków, wskazanego we

    Czyli zloze w moim urzedzie i oni juz zadbaja o poinformowanie urzedu zony o
    zlozeniu zeznania - jesli dobrze rozumiem?

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 4. Data: 2006-02-28 11:43:12
    Od: "MarcinekP" <przadki@bez_spamu_neostrada.pl>

    Witam,
    mialem taki przypadek u kuzyna.
    Dobrze byloby poinformowac drugi urzad skarbowy o
    tym ze zona/maz bedzie sie rozliczala z malzonkiem
    i zloza wspolny pit w urzedzie w.....

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-02-28 12:30:04
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Czyli zloze w moim urzedzie i oni juz zadbaja o poinformowanie urzedu zony
    > o zlozeniu zeznania - jesli dobrze rozumiem?

    skladasz w urzedzie wlasciwym dla miejsca zamieszkania, a nie zameldowania

    Jacek

  • 6. Data: 2006-02-28 12:35:42
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > skladasz w urzedzie wlasciwym dla miejsca zamieszkania, a nie zameldowania

    Miejsca zamieszkania mamy takie same jak miejsca zameldowania czyli rozne.

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 7. Data: 2006-02-28 12:36:41
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > Witam,
    > mialem taki przypadek u kuzyna.
    > Dobrze byloby poinformowac drugi urzad skarbowy o
    > tym ze zona/maz bedzie sie rozliczala z malzonkiem
    > i zloza wspolny pit w urzedzie w.....

    Ok, dzieki za info. Tez tak zrobimy aby uniknac potem ewentualnych
    problemow.

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 8. Data: 2006-02-28 12:42:54
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Mazi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli zloze w moim urzedzie i oni juz zadbaja o poinformowanie urzedu zony
    > zlozeniu zeznania - jesli dobrze rozumiem?

    tego nie jestem pewna
    nie znalazłam przepisu nakazujacego podatnikowi poinformowac ten "drugi" US
    o złożeniu zeznania w innym US. w każdym razie "strzeżonego itd" a znaczek
    niewiele kosztuje ;)

    pozdrawiam

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-03-01 00:23:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    my way wrote:

    > tego nie jestem pewna
    > nie znalazłam przepisu nakazujacego podatnikowi poinformowac ten "drugi" US
    > o złożeniu zeznania w innym US.

    bo takiego nie ma

    w każdym razie "strzeżonego itd" a znaczek
    > niewiele kosztuje ;)

    dokładnie.
    Po co czytać pisma, co grozi, za to że sie nie złożyło zeznania w terminie.
    Potem polecone kosztują znacznie drożej,.

  • 10. Data: 2006-03-01 08:46:50
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    niwiele, z tym ze w picie umieszcza sie informacje do jakiego urzedu
    sklada pita malzonek, wiec i tak beda wiedziec co jest gdzie ;)

    --
    Pozdro
    Harry