  • 1. Data: 2006-02-27 23:54:19
    Temat: Rozpoczęcie DG, VAT czy nie?
    Od: nn3dx <n...@o...pl.usun.to>

    Witam!

    Mam zamiar rozpocząć DG. Teraz stoje przed wyborem VAT czy nie?
    Przedmiotem działalności mają być usługi internetowe/programowanie. Na
    początek przede wszystkim strony www. Klienci to pewnie będą VATowcy.
    Koszty przewiduje minimalne - zakupy z dofinansowania jeszcze przed
    założeniem DG. Póżniej to ewentualne umowy o dzieło. Nie widzę
    szczególnych kosztów na FV, które będzie można odliczyć.

    No i moje pytanie, jak klienci VATowcy będa patrzeć na Rachunek? Czy mam
    wchodzić od razu w VAT czy może na razie sobie to darować aż nie będę
    mieć większych kosztów?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2006-02-28 08:22:32
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG, VAT czy nie?
    Od: Akhia <a...@i...com.pl>

    nn3dx napisał(a):
> [...]
    >
    > No i moje pytanie, jak klienci VATowcy będa patrzeć na Rachunek? Czy mam
    > wchodzić od razu w VAT czy może na razie sobie to darować aż nie będę

    Miałam podobny problem - zaczynam właśnie działalność w podobnej
    dziedzinie. Popradzono mi, że jeśli faktycznie nie będę mieć większych
    zakupów to narazie nie muszę wchodzić w VAT bo to po prostu będzie się
    bardziej opłacać.
    A co do klientów VATowców... no cóż, teroetycznie nie powinno mieć to
    dla nich znaczenia (de facto ich koszty będą takie same) ale może się
    zdarzać, że niektórzy będą się kierować złudnym przekonaniem, że
    "kupując" u podatnika VAT płacą mniej bo dostają zwrot z podatku.
    Moja rada: narazie nie deklarować się jako podatnik VAT i zobaczyć jak
    się wszystko rozwinie (ja tak zrobię). W razie czego zawsze można się
    zadeklarować jako płatnik VATu.
    Swoją drogą chętnie poznałabym opinię jakiegoś VATowca na temat
    kupowania u osób któe nie są płatnikami VATu ;)

  • 3. Data: 2006-02-28 08:28:51
    Od: t <a...@g...pl>

    Akhia wrote:

> [...]
    > Swoją drogą chętnie poznałabym opinię jakiegoś VATowca na temat
    > kupowania u osób któe nie są płatnikami VATu ;)

    Tyle ze przejscie na VAT w srodku roku moze byc bolesne, wiec jezeli
    jest szansa ze przekroczysz prog to lepej od razu zostac VATmanem.

  • 4. Data: 2006-02-28 20:57:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Feb 2006, Akhia wrote:

    > nie muszę wchodzić w VAT bo to po prostu będzie się bardziej opłacać.

    Ale on będzie miał klientów TYLKO VATowców.
    A to trochę zmienia postać rzeczy :)

    > Swoją drogą chętnie poznałabym opinię jakiegoś VATowca na temat kupowania u
    > osób któe nie są płatnikami VATu ;)

    Mi nie wadzi.
    Ale podobnie jak tłumaczy kiedyś podzielono na tłumoków, tłumaczników
    i kilka podobnych kategorii, to pewnie VATmanów też się da ;)
    Być może niektorzy wolą VAT na f-rze a nie na deklaracji bo dostawca
    nie przyśle pisemka z numerami artykułów KKS kiedy termin płatności
    upłynie :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)